Metro intră într-o nouă familie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul acţionar al grupului german este compania Haniel, o afacere de familie veche de peste 250 de ani. Schimbările de acţionariat nu vor genera modificări în strategia pentru România a primului retailer ajuns la noi.

Grupul german de retail Metro, prezent şi în România cu lanţul cash&carry Metro şi hipermarketurile Real, a ajuns la nivel  internaţional sub controlul companiei Haniel, o afacere de familie veche de peste 250 de ani.

Haniel a avut anul trecut o cifră de afaceri de două ori mai mică decât Metro. Anul trecut, compania germană Haniel deţinea 34,2% din grupul Metro, însă aceasta a ajuns să controleze 50,01% din acţiuni după ce a încheiat un nou acord cu unul dintre acţionarii Metro, familia Schmidt-Ruthenbeck.

Comisia Europeană a aprobat preluarea controlui asupra retailerului german, considerând că tranzacţia nu va afecta concurenţa de pe pieţele Uniunii Europene.

“Comisia a concluzionat că tranzacţia nu va afecta în mod semnificativ concurenţa în zona economică europeană şi în niciuna din regiunile acesteia”, se arată ­într-un comunicat al executivului european.

Se înrudeşte cu un constructor

În afara participaţiei deţinute la Metro, Haniel are operaţiuni la nivel mondial în mai multe domenii, printre care tranzacţionarea de materii prime pentru industria oţelului, producţia de materiale de construcţii, distribuţia de produse farmaceutice şi diverse servicii. Familia Schmidt-Ruthenbeck, care operează hoteluri în Germania şi Austria, activează şi pe segmentul sistemului de procesare a imaginilor digitale.

“Investigaţia Comisiei a arătat că activităţile Haniel şi Metro se suprapun puţin, în domeniul vânzării de îmbrăcăminte profesională.

Cele două companii interacţionează într-o mică măsură în domeniul textilelor şi al serviciilor de igienizare a toaletelor publice”, potrivit comunicatului menţionat.

Cel mai bogat retailer

Metro Cash&Carry are o reţea de 23 de magazine în România, iar grupul german  este prezent pe piaţa locală şi prin divizia de hypermarketuri Real, cu 15 unităţi. Numai divizia de cash&carry a înregistrat anul trecut încasări de 2 miliarde de euro la noi.

10.300

- de euro câştigă Metro pe fiecare metru pătrat din cele 23 de magazine,în România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite