Mercedes preferă România în defavoarea Poloniei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Informaţiile pe care ziarul "Adevărul" le-a publicat săptămâna trecută, potrivit cărora producătorul german de automobile Mercedes-Benz preferă să construiască autoturisme în România, în

Informaţiile pe care ziarul "Adevărul" le-a publicat săptămâna trecută, potrivit cărora producătorul german de automobile Mercedes-Benz preferă să construiască autoturisme în România, în defavoarea Poloniei, au fost confirmate şi de site-ul autonews.com, care citează surse neoficiale.

Potrivit acestora, Mercedes ar urma să producă modelele din clasa A şi B pe platforma industrială de la Jucu, acolo unde funcţionează şi fabrica Nokia.

Primarul Clujului, Emil Boc, a confirmat că au existat discuţii între Mercedes şi autorităţile locale pentru achiziţionarea unei suprafeţe de peste 170 hectare de teren pe platforma industrială de la Jucu, Cluj.


"Balanţa înclină spre România", scrie autonews.com, citând o sursă din interiorul companiei Mercedes, care ar fi descris discuţiile purtate la nivel de top management pe această temă ca fiind încă polemice. Motivele pentru care Mercedes ar alege România sunt, ca şi în cazul Nokia, de factură economică, în primul rând.

Maşini de clasă mică, pentru Europa Centrală şi de Est, produse într-o ţară în care forţa de muncă este extrem de ieftină. Acesta este motivul pentru care oficialii Mercedes au tatonat Polonia şi România, potrivit propriilor lor declaraţii.


"Trebuie să reducem la sânge costurile de producţie", declara unul dintre oficiali, citat de autonews.com. Acest obiectiv ar fi lesne de îndeplinit dacă se ţine cont că o oră de muncă în România este plătită cu 3,24 euro, în timp ce în Polonia este plătită cu 6 euro, iar în Germania cu 42 de euro.

Managerii de la Mercedes au luat totuşi în calcul şi dezavantajele unei fabrici în România. Ei au făcut referire la infrastructura proastă din ţara noastră în comparaţie cu cea din Polonia şi la nivelul de calificare a personalului.

Autonews citează surse din rândul oficialilor producătorului german care vorbesc despre o capacitate de producţie anuală în România de până la 130.000 de unităţi. Cunoscut anterior sub denumirea DaimlerChrysler, grupul german s-a separat, în vara anului 2007, la nivel internaţional, de compania americană Chrysler.

Astfel, în august 2007, Daimler a vândut participaţia majoritară la Chrysler către fondul de investiţii Cerberus Capital Management. Totodată, divizia producătoare de autoturisme a Daimler a fost redenumită Mercedes-Benz Cars, la cererea acţionarilor. (Ovidiu Marincea)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite