Materialele ecologice, viitorul industriei de construcţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Normele Uniunii Europene privind reducerea emisiilor nocive pentru mediul înconjurător, dar mai ales pentru utilizatorul final, reprezintă o preocupare tot mai acută şi la nivelul subdomeniilor

Normele Uniunii Europene privind reducerea emisiilor nocive pentru mediul înconjurător, dar mai ales pentru utilizatorul final, reprezintă o preocupare tot mai acută şi la nivelul subdomeniilor din construcţii.

Un prim pas în acest sens a fost făcut pe piaţa românească de către compania Selena, lider pe piaţa românească a spumelor poliuretanice, cu o cotă de piaţă de 32%, prin lansarea primului produs ecologic, cu un grad redus de toxicitate. "Există o tendinţă la nivelul Uniunii Europene de a clasifica tot mai multe produse care afectează mediul şi sănătatea. Produsul nostru nu permite emisia gazelor nocive, întâlnită în cazul spumelor poliuretanice, care pot produce alergii, astm sau chiar cancer", a afirmat Dorin Spătaru, director general al companiei.

Companiile, preocupate de productivitatea muncii

Potrivit acestuia, preţul mediu al noului produs ecologic va fi de cinci euro pe tub, comparativ cu un preţ mediu de 3,5 euro al spumelor poliuretanice existente pe piaţă, şi cu o medie europeană de 17 euro.

El a precizat că nu poate anticipa, deocamdată, ponderea pe care o va ocupa noul produs în totalul vânzărilor, apreciind că piaţa românească are nevoie să se obişnuiască cu tipurile de materiale ecologice. "Credem că astfel de produse care protejează sănătatea vor ajunge să fie căutate şi pentru că angajatorii din construcţii vor fi din ce în ce mai preocupaţi de productivitatea muncii", a precizat Spătaru, care a adăugat că, la nivelul spumelor poliuretanice, în ţara noastră nu există produse ecologice.

Compania Selena România a realizat în primele trei luni o cifră de afaceri de 1,1 milioane de euro, în creştere cu 77% faţă de primul trimestru al anului precedent, şi estimează pentru sfârşitul anului o cifră de afaceri de şapte milioane de euro, cu circa 40% mai mult decât în 2006. "Rezultatele din primele trei luni reflectă dinamismul din domeniul tâmplăriei termoizolante şi al uşilor, dar şi deschiderea utilizatorilor pentru produse noi. Estimarea noastră viza un nivel de 6,3 milioane de euro pentru sfârşitul lui 2007, însă este posibil să atingem şapte milioane de euro, dacă ne ajută vremea, dar şi stabilitatea politică, din cauza căreia sunt blocate unele proiecte de construcţii", a precizat Spătaru.

Selena a înregistrat în primele trei luni o creştere de 55% pe segmentul spumelor poliuretanice, principalul produs al firmei, la 771.000 de euro.

Firma distribuie pe piaţa românească spume poliuretanice, adezivi, etanşanţi şi produse pentru lemn şi acoperiş, ponderea cea mai importantă fiind reprezentată de gama spumelor poliuretanice, care ocupă 65% din totalul vânzărilor.

Există o tendinţă la nivelul Uniunii Europene de a clasifica tot mai multe produse care afectează mediul şi sănătatea
Dan Spătaru
director general al companiei Selena

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite