Maşinile premium merg bine şi-n vreme de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Chiar dacă vânzările de autoturisme noi sunt în scădere, preşedintele Automobile Bavaria speră ca veniturile companiei să ajungă la 345 milioane de euro. Deschiderea celor două showroomuri din zona de nord a Capitalei reprezintă cea mai importantă decizie managerială a lui Michael Schmidt.

Michael Schmidt a pornit afacerea Automobile Bavaria în 1994, la Braşov. El vindea automobile BMW importate din Germania.

 La Bucureşti, primul sediu a fost într-o clădire de birouri  în zona Unirii, pentru ca apoi firma să se mute la World Trade Center. În primul an de existenţă pe piaţă, Automobile Bavaria a vândut 11 maşini BMW. Anul trecut, firma a livrat 2.700 de automobile, un record pentru companie.

Prima maşină, un BMW Seria 5 din 1974

Directorul Automobile Bavaria spune că primul contact cu marca BMW este greu de uitat. “Vorbim de România dinainte de revoluţie, când tot ce era «Made in Germany» avea o aură de performanţă maximă şi, adesea, de lux”.

 Prima maşină pe care a avut-o a fost un BMW 520, fabricat în 1974, iar cel mai impresionant model al casei bavareze este, în opinia lui Schmidt, BMW 850 CSi. În prezent conduce un BMW Seria 7. “Este probabil cel mai potrivit automobil pentru un om de afaceri, pentru că ai şi un confort exclusivist, şi o forţă a motorului care nu te lasă să uiţi de adrenalină şi de maşina pe care te bucuri că o deţii”, consideră Schmidt. 

Showroomurile, decizii importante

Pe plan profesional, pentru Schmidt, cele mai importante decizii au fost deschiderea sediului din Otopeni şi, apoi, a celui din Băneasa. “Un showroom cu service pe şoseaua de centură a fost un pariu pe care l-am pus mizând pe dezvoltarea zonei şi pe potenţialul de extindere al Bucureştiului, mai ales în partea de nord.

Al doilea moment a fost investiţia din Băneasa, care a impulsionat la rândul său afacerea, dar eticheta ei de preţ a ajuns la 12 milioane de euro. S-a dovedit că a fost o mişcare bună, atât ca imagine, pentru că nu mai există un astfel de sediu în această parte a Europei, cât şi logistic, pentru că Automobile Bavaria avea ne.voie de un astfel de spaţiu”, spune Michael Schmidt.

Automobile Bavaria are un dealer şi în Germania

La nivel personal, cele mai importante momente ţin de fapt tot de nişte investiţii. “Inaugurarea dealerului Automobile Bavaria din Wolfratshausen, lângă Munchen în Germania, care poartă chiar numele Schmidt, a fost semnalul că am ajuns să îmi îndeplinesc un vis.

Bunicul meu a avut demult un Autohaus care se chema Schmidt, iar părinţii mei locuiesc în acea localitate. A fost o decizie sentimentală, dar asta nu înseamnă că nu am luat în considerare şi eficienţa businessului. În Germania nu se mai pot deschide dealeri BMW noi, dar eu am putut să-l preiau pe cel deja existent”.

Modelele premium noi  şi rulate  se vând bine

Michael Schmidt spune că până acum criza financiară nu şi-a făcut simţită prezenţă deplin în segmentul premium în România. Însă în viitor o parte din clienţi vor evalua mai mult oportunitatea de a investi într-o maşină scumpă. Totuşi, consideră Schmidt, între factorii care determină achiziţionarea unui automobil BMW, cel aspiraţional are o pondere importantă.

Vânzările de maşini rulate reprezintă o altă nişă pe care a intrat firma lui Schmidt. “Chiar şi pe segmentul de maşini rulate, cele comercializate de noi, BMW Company Cars, au un statut aparte, datorită calităţilor lor şi condiţiilor de garanţie.

“Nu concurăm cu samsarii români şi nici măcar cu autohausurile din Germania, pentru că vindem alte produse, care au istoric cunoscut, care sunt produse şi folosite de BMW Germania. Pur şi simplu, nu este vorba de aceleaşi maşini”, spune Michael Schmidt.

image

Un showroom cu service pe şoseaua de centură a fost un pariu pe care l-am pus mizând pe dezvoltarea zonei şi pe potenţialul de extindere al Bucureştiului, mai ales în partea de nord

image


Michael Schmidt,
director general  Automobile Bavaria

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite