Maşina „curată“, star la Paris

0
Publicat:
Ultima actualizare:

 Niciun stand fără un autoturism ecologic, par să-şi fi spus producătorii de la salonul auto. Noua preocupare a constructorilor auto sunt motoarele electrice, cu zero emisii de carbon, prea scumpe încă pentru a putea fi produse în serie.  

Constructorii auto se întrec să prezinte, la Mondialul Auto desfăşurat la Paris până pe 19 octombrie, modele cu propulsie hibridă sau cu motoare electrice, cu hidrogen, GPL sau panouri solare.

Modelele ce nu beneficiază de niciuna dintre aceste tehnologii sunt concepute pur şi simplu pentru emisii reduse de dioxid de carbon. În liga selectă a acestor constructori atenţi cu mediul a intrat şi Dacia, care a adus la Paris prima maşină “eco”, cu emisii de doar 71 de grame de CO2/km şi consum de sub 3 litri/100 km cu motorul de 1,5 litri 85 CP, politică ecologică împrumutată de la patronul Renault. 

Producătorul Chevrolet Volt a declarat tot la Paris că modelul consumă tot atâta energie cât un frigider. Volt este programat să iasă pe piaţă în peste doi ani şi poate parcurge 65 km printr-o singură încărcare a imensei sale baterii litiu-ion. Apoi, un motor convenţional pe benzină în patru cilindri, de 1,4 litri, susţine propulsia automobilului, în acelaşi timp cu reîncărcarea bateriei.

Japonezii contraatacă

Noua Honda Insight, aşteptată să iasă pe piaţă anul viitor, va fi, cel mai probabil, unul dintre cele mai ieftine automobile hibride, dar şi un concurent de temut pentru Toyota Prius. Surpriza ar putea veni de la micuţul IQ, ce poate parcurge cel puţin 25 de kilometri ajutându-se doar de electricitate.

Dar pentru că hibridele sunt încă foarte scumpe, ecologiştii pot apela la maşinile cu consum redus de CO2.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite