Marmura, din nou la modă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Marmura, din nou la modă
Marmura, din nou la modă

Produsele ornamentale scumpe, precum granitul, marmura sau travertinul au fost foarte solicitate în primele opt luni ale anului. Proiectele în derulare au făcut banii firmelor de piatră decorativă în acest an. Unele dintre acestea vor avea cifra de afaceri mai mare decât cea din 2008.

Construcţii amânate, blocate şi scăderi mari în piaţa de profil. Segmentul amenajărilor nu a avut însă prea mult de suferit până acum. De aceea, produsele ornamentale s-au vândut în acest an la fel de bine sau chiar mai bine decât în anul precedent. „Acestă situaţie este generată mai ales de dezvoltatorii care au început proiectele de construcţie în anii trecuţi.

Criza i-a găsit în faze foarte avansate ale proiectelor şi sunt nevoiţi să finalizeze datorită termenelor sau pentru a-şi recupera fondurile blocate”, declară Elena Preda, director de vânzări al furnizorului de produse ornamentale Venus Stones.

Singura problemă pe care o au jucătorii de profil sunt încasările, cauzate de recesiune şi de lipsa de lichidităţi. „Putem spune că vom avea afaceri cu 25% mai mari decât în 2008, însă încasările au avut foarte mult de suferit. Este singurul capitol care merge foarte prost, în rest vânzările sunt extrem de productive”, explică reprezentanţii importatorului şi producătorului de marmură şi granit Algabeth.

Un 2010 şi mai bun

Un alt jucător de profil, comerciant şi prelucrător de pietre ornamentale, Vigomarm, mizează pe o creştere de 42% pentru semestrul al doilea al acestui an.

„În primul semetru am înregistrat scăderi ale cererilor. Diminuarea din primele şase luni este cu atât mai gravă cu cât în 2008 am început vânzarile abia la jumătatea lunii martie. Chiar şi în condiţiile acestea, estimăm că vom încheia anul cel puţin la nivelul lui 2008, respectiv cu rezultate de 850.000 de euro”, spune Dacian Alecse, directorul executiv al companiei. Şi estimările pentru anul următor sunt pozitive. Reprezentanţii firmelor de profil văd în 2010 un an chiar foarte bun pentru acest business.

„Cu sau fără criză, în România necesarul de construit dar şi de reamenajat este foarte mare şi sigur, activitatea noastră va fi stabilă în continuare, cu posibilităţi reale de a obţine creşterea vânzarilor pe toată gama de produse. În concluzie, anul 2010 poate fi un an bun sau foarte bun. Nu luăm în calcul alte variante”, opinează Elena Preda.

Persoanele fizice profită de preţurile mici

Un alt segment de clienţi activi pentru astfel de produse sunt persoanele fizice care au început să-şi ridice o locuinţă anul acesta tocmai în ideea de a beneficia de materiale şi produse cu preţuri mult diminuate faţă de anii trecuţi. „Cât priveşte calitatea, preţul şi cantităţile cerute, acestea au urmat trendul pieţei. Acestea sunt în scădere datorită repoziţionării standardului clienţilor, fiecare încercând să rezolve amenajările la un preţ cât mai optim în condiţiile pieţei actuale”, mai spune reprezentantul Venus
Stones.

Un alt factor care scade preţurile acestor produse este cursul leu-euro. „Suntem dependenţi de cursul de schimb, o devalorizare accentuată a leului punând presiune asupra comenzilor”, explică Elena Preda.

Conform acesteia, foarte importantă va fi şi politica dezvoltatorilor, dar şi a antreprenorilor din infrastructură la începutul anotimpului rece. „În funcţie de deciziile acestora, pot apărea chiar şi depăşiri ale estimărilor noastre”, susţine directorul de vânzări al companiei Venus Stone.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite