Marile firme româneşti din IT&C renunţă la CERF

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile din domeniul informaticii de la noi spun că sunt tot mai puţin atrase de principalul târg din domeniu organizat la Bucureşti. BitDefender şi K Tech Electronics şi-au dat seama că

Companiile din domeniul informaticii de la noi spun că sunt tot mai puţin atrase de principalul târg din domeniu organizat la Bucureşti. BitDefender şi K Tech Electronics şi-au dat seama că participarea costă mult, iar avantajele obţinute sunt mici.

Anul acesta, încă două mari firme româneşti din domeniul IT renunţă la CERF, BitDefender şi K Tech. Reprezentanţii companiilor susţin că beneficiile obţinute la un asemenea târg nu justificau cheltuielile şi deranjul.

Dan Voicu, directorul Expotek, firma care organizează evenimentul, susţine că numărul de companii nu scade şi că dacă au renunţat unele firme, acestea vor fi înlocuite de altele, cu potenţial tot atât de mare. În plus, decizia de a face schimbări în campaniile de promovare nu pot fi comentate, spune Dan Voicu. Anul acesta vor veni 13 firme din Taiwan în căutare de parteneri de afaceri.

Firmele româneşti nu renunţă la târgurile din străinătate

Companiile care au renunţat la târg au alte socoteli. "Costurile pentru a participa la o ediţie a CERF-ului erau de peste 15.000 de euro şi ne-am gândit că aceşti bani ar putea fi folosiţi altfel", ne-a declarat Cosmin Mareş, PR manager la BitDefender.

Însă costurile nu privesc doar chiria pe metrul pătrat, care anul acesta este de 99-189 de euro, şi nici montarea standului de către o firmă specializată. O companie care participă la târg trebuie să-şi organizeze o campanie care începe cu două luni înainte şi în cadrul căreia este stabilită strategia de promovare. Iar acest lucru înseamnă consum de resurse umane, în special pentru departametele de marketing şi de vânzări. Bitdefender nu renunţă însă la târgurile de afară, mai ales că firma vrea să vândă cât mai mult în exterior. La noi, după monitorizarea paricipărilor la CERF, oficialii au ajuns la concluzia că ţintele propuse nu erau atinse. K Tech Electronics a luat în calcul tendinţele din domeniu pe plan internaţional.

"La nivel mondial, expoziţiile de IT au înregistrat încă de anul trecut o restrângere a numărului de expozanţi, a suprafeţei de expunere şi a numărului de vizitatori, în special ca urmare a creşterii costurilor, precum şi a reducerii numărului de noi tehnologii lansate pe piaţă", spune Cătălin Butolo, director de marketing la K Tech Electronics. De asemenea, produsele IT&C au devenit "comune" (mass market) şi nu mai reprezintă pentru consumatorul final o atracţie deosebită, în ce priveşte noutatea. Anul trecut, organizatiorii CERF mizau pe 80.000 de vizitatori, însă au avut parte de 60.000.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite