Marii producători nu servesc Indagra Food

0
Publicat:
Ultima actualizare:

irmele nu au venit la târgul dedicat industriei alimentare din cauza costurilor mari de participare Reprezentanţii celor mai mari firme din industria alimentară susţin că prezenţa la

irmele nu au venit la târgul dedicat industriei alimentare din cauza costurilor mari de participare

Reprezentanţii celor mai mari firme din industria alimentară susţin că prezenţa la expoziţie nu s-ar face simţită în cifra de afaceri.

Principalele firme din industria prelucării cărnii, cum sunt Caroli, Cristim, Campofrio sau Angst, nu participă în acest an la Indagra Food, expoziţia din domeniul industriei alimentare organizată de Romexpo. "Nu este o formă de protest. Am făcut un calcul economic şi am constatat că nu îmi aduce un beneficiu", spune Sorin Minea, patronul Angst. El a precizat că din analiza prezenţelor la ediţiile de până acum ale târgului nu a rezultat o creştere a cifrei de afaceri.

De aceeaşi părere este şi Ovidiu Wencz, directorul general al Tabco-Campofrio, care a renunţat să mai vină la Indagra de 4 ani. Wencz susţine că nici măcar stabilirea de noi contacte nu poate fi un motiv de a participa întrucât acestea sunt deja stabilite în cazul companiilor mari.

O alt motiv al absenteismului marilor producători de la târg îl constituie costurile de participare considerate prea mari. "Pentru o firmă mare nu este nevoie să se ducă, lumea ştie că existăm, iar ca să mergem la târg din patriotism ar trebui ca tarifele să fie mai mici", spune patronul Angst.

Ovidiu Duşleag, directorul executiv de la Caroli, ne-a declarat că vine în fiecare an la Indagra, dar în calitate de vizitator. "Preferăm să ne facem promovare în alt fel", spune Duşleag.

Firmele mici au nevoie de promovare

Pentru firma Agroli costul participării din acest an se va ridica la 70.000 - 80.000 de euro pentru un stand de 60 de metri pătraţi. Directorul de marketing al companiei, Camelia Hoinărescu, spune că investiţia merită făcută deoarece firma a trecut printr-un proces de rebranding şi acum prezintă clienţilor gruparea tuturor diviziilor sub acelaşi nume.

Costurile participării firmei Medeus se ridică la 50.000 de euro. Directorul comercial al firmei, Alina Marcu, susţine că participarea la târg este importantă pentru a stabili noi contacte de afaceri şi pentru a creşte notorietatea firmei. O strategie folosită şi de Gheorghe Caruz, patronul firmei Galco şi preşedinte al Patronatului Român al Cărnii de Porc.

Costurile cu participarea la târg se ridică la 70.000 de lei. Chiar dacă firma pe care o conduce nu participă la asemenea manifestaţii, Ovidiu Wencz recomandă firmelor mici şi mijlocii să-şi promoveze imaginea la asemenea târguri.

Astfel de târguri sunt utile pentru a găsi parteneri de afaceri, mai ales de pe pieţele externe
Gheorghe Caruz,
director general Galco

Am făcut un calcul economic şi am constatat că participarea la expoziţie nu îmi aduce niciun beneficiu
Sorin Minea,
director general Angst

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite