"La Mama" şi "City Grill" se bat pentru cucerirea Capitalei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În numai trei ani de la lansarea pe piaţă a brandului, "City Grill" a reuşit să ajungă la performanţele reţelei "La Mama" Asociaţi în businessul "La Mama", Cătălin Mahu şi Dragoş

În numai trei ani de la lansarea pe piaţă a brandului, "City Grill" a reuşit să ajungă la performanţele reţelei "La Mama"

Asociaţi în businessul "La Mama", Cătălin Mahu şi Dragoş Petrescu au devenit în prezent concurenţi direcţi pe segmentul restaurantelor din Capitală. Folosind experienţa acumulată de-a lungul timpului în cadrul companiei "La Mama", lanţul inaugurat de Petrescu sub numele de "City Grill" în 2004 a evoluat în ritm galopant. În prezent, concurează de pe picior de egalitate compania din care a plecat.

Bătălia dintre cele două companii se dă pentru acoperirea teritorială cât mai unitară la nivelul Capitalei şi implicit prin deschiderea de restaurante în zone cu un vad foarte bun.

În plus, a doua zonă vizată pentru extinderea celor două lanţuri de restaurante este litoralul, cu toate că este doar o afacere mai mult sezonieră. "Restaurantele au o rată de profitabilitate aproximativ constantă, iar ultimul deschis, localizat în Mamaia, a fost o decizie foarte bună", a declarat, pentru "Adevărul", Cătălin Mahu, preşedintele grupului "La Mama". Planurile de dezvoltare a companiei au în vedere şi o posibilă inaugurare atât de restaurante, cât şi de cafenele în Bucureşti, dar şi în Braşov. În paralel, fostul partener de afaceri, Dragoş Petrescu, are aceeaşi strategie privind popularizarea brandului "City Grill". "Până la sfârşitul acestui an vom mai deschide trei restaurante: unul la Constanţa şi două la Bucureşti: unul în centrul istoric şi altul în Bdul Pache Protopopescu", spune managerul "City Grill", Dragoş Petrescu. În următorii ani, ritmul deschiderilor va avea o medie de patru restaurante pe an, investiţia per locaţie fiind de 300.000 de euro. Dacă până acum, "City Grill" şi "La Mama" au mers pe locaţii închiriate, cei din urmă au început deja achiziţionarea spaţiilor şi vor deschide următorul restaurant în locaţie proprie. În plus, ambele companii au în vizor extinderea în franciză, însă pasul nu a fost făcut în prezent decât de "City Grill". Posibil ca unul dintre principalele motive pentru care au optat mai devreme pentru francizarea afacerii să fie şi recuperarea decalajului în raport cu "La Mama". Aceasta din urmă vorbeşte despre extinderea în franciză de câţiva ani, însă până în prezent nu au fost derulate planuri concrete. "Vom lansa franciza La Mama probabil începând cu sfârşitul acestui an, acum lucrăm la dosar, care este unul elaborat", a precizat Mahu.

Mahu: "Nu avem concurenţi, ci doar discipoli şi epigoni"

Deşi au fost parteneri de afaceri, iar în prezent vizează aproximativ acelaşi segment de clienţi, cei doi nu se consideră concurenţi direcţi. Cătălin Mahu susţine că "nu are concurenţi reali în acest moment, doar discipoli şi epigoni", făcând aluzie la mai vechiul său asociat. Petrescu se fereşte să pomenească numele "La Mama", considerând că unul din concurenţii direcţi este Trattoria il Calcio. Potrivit lui Mahu, "La Mama" se adresează oamenilor de afaceri, artiştilor, oamenilor de media şi publicitate, midle managemet, în general segmentului de public cu venituri de peste 800 de euro/lună. De cealaltă parte, Petrescu ţinteşte aproximativ aceiaşi clienţi din "segmentul de business şi cu venituri peste medie". Deşi a deschis primul restaurant City Grill în 2004, la 5 ani după apariţia brandului "La Mama", evoluţia cifrei de afaceri a fost una pozitivă, în prezent aceasta situându-se foarte aproape de cea a lanţului condus de Cătălin Mahu. "Putem spune că suntem mulţumiţi de gradul de profitabilitate al restaurantelor noastre, mai ales ţinând cont de faptul că aceasta este într-o continuă creştere, ajungând la 15-20% pe an", a precizat Petrescu. Potrivit acestuia, vânzările sunt relativ constante în timpul săptămânii faţă de week-end, în schimb variază în funcţie de anotimpuri. "Astfel, în timpul verii, ele cresc cu aproximativ 17% faţă de iarnă", a declarat Petrescu.

Carduri de fidelitate la "City Grill"

Pentru a atrage clientela, "City Grill" oferă în prezent voucherele cu discount, dar şi carduri de fidelitate, proiect care se află în stadiu de finalizare. "Până acum s-a testat sistemul cu succes pe un eşantion de aproximativ 500 de clienţi în baza aplicaţiilor pe internet şi în restaurante. Aceste carduri vor fi monitorizate zilnic şi pe baza acesteia se vor putea obţine analize şi diverse studii privind profilul şi gusturile clienţilor noştri", spune Petrescu. Reţeaua "La Mama" nu are un asemenea sistem de atragere a clienţilor, contând mai degrabă pe calitatea produselor. "Avem propria unitate de prelucrare a cărnii, lucru care ne asigură prospeţimea şi constanţa gustului preparatelor. Toată marfa este facturată şi avem certificate sanitar-veterinare. Suntem prima companie de acest gen certificată după standardele ISO şi HACCP, inclusiv ISO 22000, noul standard de siguranţă a calităţii", a precizat Mahu.

Petrescu pregăteşte un nou brand de restaurant

În afară de lanţurile de restaurante pe care le deţin, cei doi foşti asociaţi derulează în paralel şi alte proiecte investiţionale. Cătălin Mahu are şi o firmă de distribuţie, iar împreună cu un prieten este reprezentant pentru România pentru două mărci de prestigiu - Vans şi Eastpak -, încălţăminte sport şi rucsacuri. Fostul său asociat are în plan lansarea unui nou brand de restaurant, dar şi investiţii în imobiliare. "Deocamdată, compania nu are afaceri în alte domenii, dar pregătim lansarea unui nou brand, tot în domeniul restaurantelor. Ne-am propus de aseamenea şi o dezvoltare pe orizontală şi anumite hoteluri, dar toate acestea sunt încă în faza de proiect", susţine Petrescu.

"City Grill" în cifre

- 9 restaurante
- Investiţia medie per restaurant: 300.000 de euro
- Numărul mediu de clienţi pe zi: aproximativ 6.500
- Cifra de afaceri pe 2006 - 5,5 mil. euro; estimare pentru 2007 - 10-11 milioane de euro
- Număr de angajaţi: 500
- Anul înfiinţării primului restaurant: 2004

"La Mama" în cifre

- 7 restaurante, 6 în Bucureşti şi unul în Mamaia şi o cafenea Cafepedia
- Investiţia medie per restaurant: 300.000 euro
- Numărul mediu de clienţi pe zi: 4.500
- Cifra de afaceri pe 2006 - 6 mil. euro; estimare pentru 2007 - circa 9 milioane de euro
- Număr de angajaţi: 500
- Anul înfiinţării primului restaurant: 1999

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite