Pe Magheru se vând cărţi de 10 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bulevardul din Capitală devine vad de carte, după ce şi fostul magazin Eva s-a transformat în librărie Una din şase cărţi cumpărate de români se achiziţionează din librăriile,

Bulevardul din Capitală devine vad de carte, după ce şi fostul magazin Eva s-a transformat în librărie

Una din şase cărţi cumpărate de români se achiziţionează din librăriile, anticariatele şi chioşcurile dintre Piaţa Romană şi Universitate, aglomerare unică în ţară.

Librăriile, anticariatele şi chioşcurile de pe bulevardul Magheru vând anual cărţi de cel puţin 10 milioane de euro, artera comercială fiind reconfirmată ca vad de carte ieri, când a fost inaugurată o librărie Diverta în locul fostului magazin Eva.

De la Universitate până la Piaţa Romană sunt cel puţin cinci librării de mare suprafaţă - Eminescu, Dalles, Cărtureşti, Patria, Teora - şi mai nou Diverta, anticariate şi chioşcuri de carte, cu vânzări cumulate ce trec de 10 milioane de euro în fiecare an, potrivit estimărilor bazate pe datele firmelor.

"Este o aglomerare unică în România, datorită poziţiei bulevardului, între clădirea Universităţii, cea a Arhitecturii şi Academia de Studii Economice", a declarat ieri Octavian Radu, proprietarul afacerii Diverta.

Vânzările de carte din România s-au ridicat anul trecut la 60 de milioane de euro, jumătate din această sumă fiind realizată în Capitală. Cifra ne plasează mult în spatele celorlalte ţări din Europa.

Dacă un român cheltuieşte doar 3 euro pe cărţi în fiecare an (din care 1 euro reprezintă cărţile obligatorii ale şcolarilor), în Ungaria şi Polonia investiţia este de opt ori mai mare, în timp ce britanicii sau francezii cheltuiesc de zeci de ori mai mult.

Doar scările mai amintesc de Eva

Odată cu librăria de pe Magheru, reţeaua Diverta a inaugurat şi un nou concept, care presupune desfiinţarea raioanelor, dar şi amenajarea unor cafenele. Librăria nu găzduieşte doar carte, ci şi papetărie, jucării şi produse multimedia, precum şi un spaţiu destinat gadgeturilor companiei americane Apple. În Diverta de pe Magheru se vinde şi colecţia de carte "Adevărul".

Pentru nostalgici, o mică parte din fostul magazin Eva continuă să existe: granitul podelei şi al scărilor a rămas intact, deşi este vălurit sau ciobit de miile de paşi ale doamnelor aflate în căutarea articolelor de îmbrăcăminte unice în ţară.

Diverta se va extinde din octombrie cu un magazin şi în capitala Republicii Moldova. "Mergem în Chişinău pentru că este al doilea oraş în funcţie de numărul de vorbitori de limba română, după Bucureşti", a spus Octavian Radu.

De asemenea, Diverta dezvoltă o platformă online de vânzare de carte pentru românii din străinătate, cu site-ul romshop.ro, pe care o va lansa tot în toamna acestui an.

Cu 140.000 de euro îţi faci librărie

Totodată, de la începutul anului viitor reţeaua intenţionează să se lanseze pe piaţa românească şi în sistem de franciză, ţinta fiind oraşele mici, în care nu există proiecte de malluri, sau cartierele din marile oraşe.

Costul cu amenajarea unui magazin în franciză este de 700 de euro pe metru pătrat, din care stocul de marfă reprezintă 300 de euro, iar investiţia în amenajarea spaţiului se ridică la 400 de euro pe metru pătrat. Astfel, pentru o librărie de 200 de metri pătraţi costul total al investiţiei este de 140.000 de euro.

3 euro reprezintă investiţia anuală în cărţi a unui român, de opt ori mai mică decât a unui maghiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite