Magazinele de tip Wal-Mart înving criza

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mărcile private, cele mai ieftine produse de la raft, sunt o soluţie în recesiune. Declinul economic a micşorat puternic vânzările realizate de majoritatea magazinelor. Wal-Mart a fost singurul câştigător, datorită preţurilor mici.

„În condiţiile în care mai toate companiile raportează, în această perioadă, pierderi şi vânzări sub aşteptări, ce companie sfidează acest trend? Wal-Mart! Cu strategia corectă şi o bună poziţionare, retailerii - şi nu numai - pot răzbate prin criză cu impact minim”, rezumă Emanuel Sanda, directorul companiei de cercetare de piaţă Nielsen, tendinţele de schimbare în acest segment.

Preţuri mici şi investiţii masive în promovare, aceasta pare să fie soluţia retailerilor pentru ieşirea din criză. În aceste condiţii, mărcile proprii ale lanţurilor de supermarketuri şi hipermarketuri par să fie cele mai pregătite produse pentru această perioadă.
Deşi în urmă cu câteva luni aceste produse începeau să înregistreze scăderi ale vânzărilor, pe motiv că erau prea ieftine şi de o calitate îndoielnică, acum au revenit pe un trend ascendent.

Din 2009, marcă proprie Auchan

Începând cu zilele acestea, Auchan se alătură celorlalţi nouă retaileri din piaţă care aduc la rafturi produse sub marcă proprie. Deocamdată, este vorba doar despre şampanie şi câteva produse alimentare cu specific franţuzesc, dar de anul viitor gama de produse se va mări considerabil.

„Vom lucra tot mai mult cu producători locali pentru marca proprie Auchan”, ne-a declarat Regis Mougel, directorul general al lanţului de hipermarketuri. Compania este cu atât mai pregătită pentru cazul în care bugetele clienţilor s-ar reduce drastic cu cât politica de vânzări este una a preţurilor reduse, de tip discounter.

Şerveţelele şi uleiul, cele mai vândute

Potrivit celui mai recent studiu de piaţă al companiei de cercetare MEMRB, mărcile proprii ale lanţurilor de retail sunt tot mai căutate de clienţi. Cel mai bine se vând băuturile energizante (creştere de 20% în ultima parte a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut), uleiul şi şerveţelele pentru copii.

În cazul Billa, vânzările de mărci private au ajuns să deţină deja 10% din cifra de afaceri anuală a companiei, în timp ce la Metro ajung până la 50%, pe anumite categorii.

Wal-Mart, pentru recesiune

În perioada Crăciunului, declinul economic a micşorat puternic vânzările realizate de majoritatea magazinelor, însă consumatorii s-au aruncat în braţele retailerului Wal-Mart, datorită preţurilor mici practicate de retailer, scrie presa internaţională.

„În opinia mea, nu există nicio îndoială că aceasta este perioada Wal-Mart”, a afirmat recent preşedintele de la Wal-Mart, H. Lee Scott, care a precizat că „acesta este tipul de mediu economic pentru care a fost pusă pe picioare compania”.

În timpul ultimei recesiuni severe desfăşurate în SUA, la începutul anilor ‘80, Wal-Mart era un lanţ regional din sud-estul ţării, deţinând mai puţin de 300 de magazine. În următorul sfert de secol, Wal-Mart s-a extins pe tot teritoriul Statelor Unite, deschizând încă 4.000 de magazine.

Compania a reuşit să întipărească în mintea consumatorilor că brandul este sinonim cu economisirea. Produsele sub mărcile proprii ale retailerilor ajung să fie chiar şi cu 40% mai ieftine decât brandurile consacrate, dar sunt şi mai puţin notorii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite