Magazinele de reduceri iau avânt în marile oraşe

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Semn că piaţa de profil începe să se contureze şi în România este deschiderea primului mall de tip outlet Dacă în străinătate mallurile de tip outlet sunt o obişnuinţă, în ţara

Semn că piaţa de profil începe să se contureze şi în România este deschiderea primului mall de tip outlet

Dacă în străinătate mallurile de tip outlet sunt o obişnuinţă, în ţara noastră acest segment de abia începe să se dezvolte.

Pe piaţa autohtonă, magazinele de tip outlet care vând soldurile rămase înainte de lansarea noilor colecţii au fost dezvoltate cu precădere de brandurile sportive, însă pe parcurs şi alte companii au înţeles beneficiul pe care îl poate aduce un astfel de concept. Mai ales în condiţiile în care românul încă pune mare accent pe preţ.

Avantajul ar fi că în aceste centre poţi achiziţiona produse de marcă la preţuri cu până la 70% reducere, însă nu din colecţia nouă. Pentru că nu există încă un Outlet Center, jucătorii care activează pe acest segment susţin că nici nu se poate vorbi de o piaţă.

"Sunt prea puţine magazine de acest tip pentru a forma o piaţă. Nici măcar nu avem un Outlet Center, aşa cum se întâmplă în alte ţări", a declarat, pentru "Adevărul", Mirela Roşca, CEO Extenso, distribuitor al produselor marca Lotto.

Potrivit acesteia, prin deschiderea acestor tipuri de magazine s-a urmărit degrevarea magazinelor monomarca Lotto de articolele nevândute din colecţiile trecute. "De asemenea, este vorba şi despre impactul pe care îl are ideea de outlet asupra comportamentului consumatorului. Aici poţi găsi articole la preţuri reduse, însă toate sunt din colecţiile trecute", a precizat Roşca. În prezent, Lotto are deschise trei magazine de tip outlet, în Constanţa, Oradea şi Bucureşti, şi nu intenţionează să mai deschidă în viitorul apropiat.

Pe lângă magazinele sportive, şi cele specializate în comercializarea de produse de îmbrăcăminte au început să apeleze la această formă de vânzare a colecţiilor vechi. Bigotti, unul dintre cele mai cunoscute branduri vestimentare pentru bărbaţi, a deschis un singur magazine outlet în cadrul complexului comercial Bucur Obor. "Pentru piaţa din România, conceptul de outlet este relativ nou.

Credem în potenţialul acestei pieţe, iar în momentul de faţă încă analizăm rezultatele după primele luni de la deschiderea din iunie 2007. În funcţie de acestea, vom lua decizii cu privirea la deschiderea de noi outleturi, atât în Bucureşti, cât şi în alte oraşe din ţară", a precizat, Ruxandra Petrescu, director de marketing în cadrul companiei. În magazinele Bigotti de tip outlet, vânzările au o evoluţie similară cu cele înregistrate într-unul normal, reducerile putând ajunge şi la 70%.

Apar primele centre specializate

Cei care dezvoltă acest concept sunt însă optimişti în ceea ce priveşte evoluţia viitoare. "România va urma cu siguranţă acelaşi parcurs de dezvoltare ca şi ţările din Europa de Vest. Există multe domenii de business în care apar tendinţe pe care ţările foarte dezvoltate le-au experimentat deja", susţine Petrescu.
În opinia sa, şi România este deschisă către astfel de magazine.

"Mai mult decât atât, considerăm că ele vor avea mare success având în vedere că pentru români preţul este un element care are o mare pondere în decizia de cumpărare", spune oficialul Bigotti. Tendinţa de dezvoltare a segmentului se confirmă prin anunţarea deschiderii unui mall de outleturi în apropiere de Bucureşti, respectiv pe autostrada Bucureşti - Piteşti. Este vorba de House Outlet Centre, ce va fi deschis, din septembrie 2008.

Decoraţiuni la preţ unic

Piaţa de solduri începe să se dezvolte şi la nivelul produselor uzuale. Din noiembrie, japonezii de la Daiso, cel mai mare lanţ internaţional de magazine cu preţ unic de vânzare, au intrat pe piaţa din România, prin deschiderea primului magazin în Piteşti. Lansarea primului magazin în România reprezintă intrarea grupului Daiso pe piaţa din Europa.

Magazine de 500 metri pătraţi

Daiso vizează extinderea reţelei de magazine cu preţ unic de vânzare până la cel puţin 40 de unităţi la nivel naţional în următorii 3 ani, fiind vizate toate oraşele cu peste 100.000 de locuitori.

Magazinele operate sub brandul Daiso pe piaţa din România vor avea o suprafaţă de vânzare de peste 500 mp şi vor fi amplasate în noile centre comerciale din principalele oraşe ale ţării. În cadrul magazinelor Daiso vor fi comercializate peste 30.000 de produse, la valoarea de 5 lei, dintr-o gamă foarte largă, printre care decoraţiuni interioare, veselă, produse menaj, papetărie, jucării, disponibile la preţul unic de 5 lei.

Venituri de trei miliarde dolari

Daiso este liderul segmentului de retail de magazine cu preţ unic de vânzare din Japonia, deţinând o cotă de piaţă de 60% şi unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine de acest tip la nivel mondial. În acest moment, grupul operează cu aproximativ 2.800 de unităţi pe pieţele din Asia şi SUA, având anual o cifră de afaceri de peste 3 miliarde de dolari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite