Loteria, cel mai puternic brand românesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brandul Loteriei Române este evaluat la 35 milioane de euro, fiind considerat cel mai valoros din România, într-un clasament al mărcilor europene făcut de Institutul European pentru Studierea

Brandul Loteriei Române este evaluat la 35 milioane de euro, fiind considerat cel mai valoros din România, într-un clasament al mărcilor europene făcut de Institutul European pentru Studierea Brandurilor din Viena.
Potrivit specialiştilor vienezi, instituţia al cărui acţionar este statul, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, ocupă locul 758 în clasamentul celor mai valoroase branduri europene care cuprinde 3.000 de mărci.

Evaluarea Institutului vienez arată că valoarea primelor 10 mărci româneşti atinge pragul de 86 milioane de euro. Industria jocurilor de noroc, reprezentată de Loteria naţională, are o contribuţie în această valoare de 42%, în timp ce industria bunurilor de consum, cât şi cea a utilităţilor contribuie în egală măsură cu câte 16%.

Capacitatea brandurilor de a contribui la dezvoltarea economică a României este ilustrată de relaţia între Produsului Intern Brut (PIB) pe cap de locuitor şi raportul între valoarea cumulată a primelor 10 branduri din România şi PIB. În funcţie de acest criteriu, România se plasează pe locul 24 în Europa, în condiţiile în care raportul între valoarea primelor 10 branduri din România şi PIB este de 0,05%, iar PIB pe cap de locuitor se ridică la 12.986 de euro. PIB a fost calculat la paritatea puterii de cumpărare, conform datelor publicate de Banca Mondială în iulie 2007.

În clasamentul european, prima poziţie revine mărcii finlandeze Nokia, estimată la 32,3 miliarde de euro, pe locurile următoare figurând LVHM (29,8 miliarde de euro), Unilever (25,1 miliarde de euro), Telefonica (23,8 miliarde de euro) şi Vodafone (22.550 miliarde de euro).

"Brandurile atrag mulţi bani - viitorul Europei depinde de branduri puternice", a declarat Gerhard Hrebicek, şeful departamentului de cercetare şi director executiv al Institutului din Viena. În România, cele mai multe branduri se regăsesc în sectorul de utilităţi, urmat de industrie şi retail. La polul opus se situează segmentele jocurilor de noroc şi de logistică.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite