Locuinţele noi încălzesc piaţa de incorporabile

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Construcţiile de locuinţe şi birouri duc la creşterea cererii de electrocasnice realizate "pe comandă" Conform jucătorilor din domeniu, produsele electrocasnice incorporabile reprezintă

Construcţiile de locuinţe şi birouri duc la creşterea cererii de electrocasnice realizate "pe comandă"

Conform jucătorilor din domeniu, produsele electrocasnice incorporabile reprezintă circa 10% din piaţa de electrocasnice. Există o nouă tendinţă în preferinţele românilor, aceea de a îmbina dimensiunea funcţională a acestor produse cu cea estetică, mai ales pentru cei care se mută în locuinţe noi.

Spaţiile mici, dar şi cele largi sunt mobilate adesea pe comandă, pentru a fi cât mai utile posibil. Astfel, mai ales pentru bucătării, produsele incorporabile sunt la mare căutare, la sfârşitul anului 2007, această piaţă cifrându-se în jurul valorii de 30 milioane de euro, conform estimărilor lui Valeriu Cobaschi, directorul general al Franke România, furnizor de produse exclusiv incorporabile. El estimează pentru 2008 o cifră de afaceri în creştere pe acest segment, de 50-55 milioane de euro.

Per ansamblu, piaţa produselor electronice şi electrocasnice se va cifra la 1,1 miliarde de euro în 2008, iar cea a produselor frigorifice, la 200 milioane de euro, a estimat, recent, Petronius Secăreanu, directorul adjunct al distribuitorului de electrocasnice Marlevi.

"Segmentul produselor premium şi cel de nişă vor cunoaşte creşteri mai mari decât cele ale pieţei", a mai afirmat directorul adjunct al Marlevi. Piaţa românească de frigidere este dominată, în proporţie de 75%, de mărci precum Arctic, Indesit, Zanussi, Wirlpool.

Noua modă - "bucătăriile americane"

Optimismul legat de faptul că ponderea echipamentelor incorporabile de bucătărie va ajunge la 50% se justifică prin speranţa jucătorilor că se vor da în folosinţă foarte multe locuinţe noi. "Dezvoltarea pieţei imobiliare a contribuit la creşterea volumului segmentului de incorporabile.

Consumatorul român acordă din ce în ce mai multă atenţie modului în care îşi amenajează casa, valorificarea optimă a spaţiului devenind o tendinţă din ce în ce mai pregnantă", spune Monica Iavorschi, director de marketing şi vânzări la Arctic.

Reprezentantul Franke adaugă chiar că factorul care va impulsiona piaţa în viitorul apropiat va fi darea în folosinţă a locuinţelor noi. "2008 va fi primul an în care se vor da în folosinţă un număr important de apartamente noi, numai în Bucureşti aproximativ 9.000, comparativ cu 2007, când s-au preluat puţin sub 2.000.

Din această perspectivă, estimez că cifra de afaceri a companiei Franke va depăşi 17 milioane de euro în acest an, iar valoarea pieţei pe care activăm va ajunge la aproximativ 55 milioane de euro", a mai spus Cobaschi. Reprezentanţii Electrolux vorbesc şi ei de creşterea vânzărilor pe fondul dezvoltării pieţei imobiliare, dar adaugă că produsele incorporabile nu sunt considerate un lux. "Preţurile acestora variază în funcţie de accesoriile şi funcţiile pe care acestea le deţin şi în funcţie de preferinţele cumpărătorilor", ne-a declarat Carmen Georgescu, marketing manager la Electrolux.

Totuşi, volumul vânzărilor pe segmentul produselor incorporabile este mai mic în România decât în Europa. În Europa de Vest, produsele incorporabile reprezintă circa 30% din totalul pieţei de electrocasnice, iar în ţările din nordul Europei, urcă chiar până la 50%. În România, ponderea este de 5%.

"Din ce în ce mai mulţi consumatori preferă tipul american de bucătărie, deschis şi spaţios, criteriile după care acesta se utilează cu electrocasnice fiind în egală măsură estetice şi funcţionale", spune directorul de marketing al Arctic.

10 ani, durata medie de viaţă a electrocasnicelor

"Pe piaţa locală, ciclul de viaţă al produselor electrocasnice este cu circa 30-40% mai mare comparativ cu alte ţări din Europa, însă acest procent a început să scadă odată cu schimbarea comportamentului de consum al românului. În general, românii îşi schimbă electrocasnicele odată la 8-10 ani", mai spune reprezentantul Arctic.

Pe de altă parte, companiile apreciază că, în ultimii ani, salariile şi standardele de viaţă au crescut, iar oamenii au început să-şi achiziţioneze electrocasnice noi. Oficialii Franke vorbesc şi despre fiabilitatea unor produse care determină rezistenţa lor pe o perioadă îndelungată de timp.

"Teoretic, rata medie de schimbare a produselor electrocasnice este de 10 ani, chiar dacă durata efectivă de viaţă poate trece de 30 de ani. Factori de design, de schimbare de locuinţă sau de stil de viaţă sunt cei care determină schimbarea aparaturii electrocasnice după aproximativ un deceniu", mai adaugă Cobaschi. "Pe piaţa de electrocasnice, aproximativ 15% din produsele tranzacţionate sunt aşa-numitele <> , cu menţiunea că preţul este factorul determinant în achiziţia acestora", explică Iavorschi.

Tendinţe în piaţa de electrocasnice:

Gătitul clasic, în cuptorul pe gaz, a fost înlocuit de cuptoarele electrice.

Noile aparate electrocasnice sunt silenţioase şi protejează mediul înconjurător, prin consum redus de apă şi de energie electrică.

Companiile au lansat game de produse antiamprentă şi anti-pată (pentru cuptoare), plita cu inducţie, maşina de spălat rufe (exclusiv) incorporabilă, cuptoare de clasă energetică A, cu 3 geamuri pe uşă şi volum mare în interior (57l).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite