Litoralul românesc vrea să ia faţa celui bulgăresc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Prelungirea sezonului, investiţii în hoteluri şi plajă sunt argumentele hotelierilor pentru creşterea numărului de turişti în 2008 Patronii autohtoni din turism par să mizeze pe faptul

Prelungirea sezonului, investiţii în hoteluri şi plajă sunt argumentele hotelierilor pentru creşterea numărului de turişti în 2008

Patronii autohtoni din turism par să mizeze pe faptul că românii s-au plictisit să se mai ducă la bulgari. Dar, până una-alta, litoralul vecinilor de la sud de Dunăre anunţă şi pentru acest an oferte generoase.

Pentru prima dată, în staţiunile de la Marea Neagră din România vor fi deschise circa 30 de hoteluri începând cu 1 aprilie. Deşi această campanie a fost un pic forţată de summitul NATO de la Bucureşti, care doreşte să ducă turiştii departe de Capitală, eforturile celor de pe litoral au fost considerabile.

Pe toată coasta mai sunt încă investiţii în derulare, care se vor finaliza abia prin luna iunie, însă deschiderea unui număr destul de mare de hoteluri cu circa o lună mai devreme decât de obicei va contribui, în opinia specialiştilor, la creşterea numărului de turişti.

Mai multe pagini în catalogul operatorilor germani

Alte argumente ale creşterilor preconizate de turişti români şi străini sunt legate de calitatea plajelor, de animaţia din hoteluri, staţiuni, de preţurile competitive în raport cu calitatea serviciilor. "Bulgarii au scumpit anul acesta preţurile cu 10-15%", ne-a declarat Ciprian Constantinescu, preşedintele patronatului Marea Neagră, deţinător de hotel şi administrator de plajă.

Corina Martin, preşedinta Asociaţiei de Promovare a Litoralului, spune că România s-a poziţionat mai bine faţă de bulgari în catalogul tour-operatorului german Der Tour. "Acesta a ales să promoveze un catalog special României şi Bulgariei, ţării noastre alocându-i 22 de pagini şi vecinilor noştri doar 12 pagini".

Martin speră că în 2008 vor veni mulţi turişti străini la nivel individual, prin faptul că s-a deschis o nouă legătură aeriană cu Europa prin Constanţa, compania low cost - Ryanair începând să opereze zboruri spre Pisa (regiunea Toscana, Italia) din aprilie anul acesta.

Miting aviatic şi curse de bărci pentru "agăţarea" turiştilor

Preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului - Litoral, a declarat că majorarea tarifelor la cazare nu va afecta numărul turiştilor care se vor afla în acest sezon la malul Mării Negre. "Hotelierii au anunţat, în medie, o creştere cu 5 - 7 la sută. Nu cred că decizia de a petrece o vacanţă pe litoralul românesc stă numai în preţ, trebuie să ne preocupe creşterea calităţii serviciilor oferite şi creşterea atractivităţii destinaţiei", a afirmat Corina Martin.

La rândul său, Lucia Morariu, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru Turism, susţine că numărul turiştilor pe litoral ar putea creşte în acest an cu 5-6 la sută, comparativ cu sezonul estival 2007, dar cifra depinde şi de condiţiile meteorologice din vară.

Corina Martin a mai amintit că se fac eforturi, în colaborare cu autorităţile locale, pentru organizarea unor evenimente la începutul şi sfârşitul sezonului, care să aducă la atragerea unui număr mai mare de turişti. Astfel, mitingul aviatic a fost programat la începutul sezonului, la mijlocul acestuia se va desfăşura un festival internaţional de modă, iar la sfârşitul lunii august a fost programată cursa de bărci de la lacul Siutghiol.

Investiţii în derulare pe tot litoralul

"Complexul Bran-Brad-Bega din Eforie Nord şi Hotelul Cleopatra sunt în curs de modernizare pentru a atinge standardul de 3 sau 4 stele, în urma unei investiţii de 12,5 milioane de euro", ne-a declarat Linica Stan, director la THR Marea Neagră, companie deţinută, în majoritate, de SIF Transilvania.

Societatea şi-a făcut o strategie pentru perioada 2008 - 2012, prin care vizează noi investiţii şi modernizări, vinderea a 42 de active din portofoliu (prin licitaţii ce vor avea loc în luna aprilie), dezvoltarea segmentului de agrement şi o realizarea unei parcări supraetajate.

În opinia acesteia, "mai sunt ceva probleme cu refacerea falezelor, drumurilor, iluminatului public, comerţului stradal şi a parcărilor, care ar trebui rezolvate de autorităţile locale". Problema parcărilor este confirmată şi de Corina Martin care speră că din 2009 se va rezolva, în urma câtorva proiecte de parcări supraetajate. Investiţii se fac şi în Neptun şi Jupiter.

"Anul acesta vom inaugura în hotelurile Delta şi California (3 stele) din Jupiter o mini-minidiscotecă în aer liber, pentru a lăsa puţin timp liber părinţilor şi a atrage copii, în intervalul orar 19,00 - 21,00. De asemenea, în Olimp se va inaugura complexul Cocor, în urma unei investiţii de 6 milioane de euro, care îi va permite funcţionarea în tot timpul anului, datorită noilor facilităţi (spa, săli de conferinţe etc)", ne-a mai spus Ciprin Constantinescu.

Tarife reduse cu programul "O săptămână la mare"

Turiştii care aleg să petreacă o vacanţă pe litoralul românesc, între 15 mai şi 15 iunie, pot beneficia de tarife speciale, cuprinse între 129 de lei şi 189 de lei pentru şase nopţi de cazare, prin programul "O săptămână la mare", lansat de Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

Pachetele costă 129 de lei pentru şase nopţi de cazare la un hotel de o stea, 159 de lei la unităţi de două stele şi 189 de lei la hoteluri de trei stele. Tarifele includ TVA şi comisionul de 10% cedat agenţiilor de turism. Până în prezent, în program s-au înscris 14 societăţi hoteliere de pe litoral, care au pus la dispoziţie peste 2.500 de locuri pe serie. (Mediafax)

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite