Licitaţii pentru case

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scoaterea proprietăţilor la mezat în încercarea de a obţine un preţ mai bun este un business nou în România. Afacerile de nişă merg bine pe timp de criză. Acesta este principiul după care se ghidează companiile de licitaţii imobiliare.

Casa de licitaţii imobiliare K Group, care activează pe piaţă de la începutul acestui an, îşi propune să realizeze prima licitaţie imobiliară din România într-o lună, maximum două.

Reprezentanţii companiei spun că acesta este un concept nou pentru piaţa autohtonă, care, pus în mişcare într-o astfel de perioadă, nu poate aduce decât o poziţionare bună în piaţă, precum şi o promovare calitativă.

Investiţiile de până acum, de ordinul câtorva zeci de mii de euro, au vizat în special promovarea companiei, care face parte din grupul cu acelaşi nume deţinut de omul de afaceri Alin Caraman.

Pentru primul an de activitate, Caraman, care îndeplineşte şi funcţia de preşedinte al grupului,  are un target de peste 24 milioane de euro din tranzacţii în licitaţiile de profil, dintre care aproximativ 75.000 de euro vor reprezenta cifra de afaceri a firmei de licitaţii imobiliare.

„Duminica licitaţiei“

„Planul companiei este de a organiza cel puţin o licitaţie pe lună, iar treptat, în funcţie de cum merge piaţa, să formăm <>, adică una pe săptămână”, spune Caraman. Compania are încheiate două parteneriate cu două firme de servicii imobiliare deţinute de cătreVolksbank şi Erste Bank.

În acelaşi timp, casa de licitaţii este în plin proces de adresare şi cooptare a agenţiilor imobiliare pentru parteneriate şi participare la aceste licitaţii. „Ne luptăm cu nişte mentalităţi încă prezente în România în ceea ce priveşte conceptul de licitaţie, însă prin promovarea exclusivă pe modul de funcţionare al acestui tip de activitate sperăm ca oamenii să devină receptivi. Licitaţia este o chestiune de psihologie până la urmă”, crede Caraman.

Comisionul încasat de o astfel de casă de licitaţii este de 3% din preţul final, câte 1,5% de la ambele părţi, respectiv cumpărător şi vânzător.

Afaceri pe modelul „schimb pe schimb”

Unul dintre primii parteneri ai casei de licitaţii este nou-înfiinţata divizie de servicii imobiliare a băncii Volksbank, sub numele de VB Services.

„Această divizie este un alt fel de agenţie imobiliară. Un fel de schimb pe schimb. Spre exemplu, dacă cineva vine să ia un credit de la banca noastră, îi dăm acest credit cu condiţia să achiziţioneze o locuinţă din portofoliul nostru de oferte. Credem că prin licitaţie poţi ajunge la succes într-un astfel de business”, spune Daniel Tudor, Head al VB Services.

Potrivit lui Tudor, în primele două luni şi jumătate de activitate, divizia de real estate a băncii a realizat peste 30 de tranzacţii, exclusiv pe segmentul rezidenţial, la un preţ mediu pe locuinţă de 100.000 de euro. „Pentru acest prim an de activitate, preconizez venituri de circa 500.000-600.000 de euro”, mai spune Tudor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite