Legea publicităţii se aliniază la normele europene

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Actuala lege a publicităţii va fi înlocuită cu două acte normative ce vor intra în vigoare până la sfârşitul acestui an. Primul va fi implementat de Ministerul Economiei şi

Actuala lege a publicităţii va fi înlocuită cu două acte normative ce vor intra în vigoare până la sfârşitul acestui an.

Primul va fi implementat de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi se referă la publicitatea înşelătoare şi comparativă. Al doilea act se referă la protecţia consumatorilor şi va fi inclus într-o nouă lege care este în curs de adoptare la Camera Deputaţilor.

Actul normativ ce vizează publicitatea înşelătoare şi comparativă a fost iniţiat de Ministerul Economiei şi Finanţelor pentru a se alinia Directivei 2006/114/CE a Parlamentului European şi a Consiliului Uniunii Europene privind publicitatea înşelătoare. Dispoziţiile legii se aplică în cazul materialelor şi mesajelor publicitare, oricare ar fi mijlocul de comunicare cu excepţia publicităţii difuzate la radio şi tv deoarece acestea se supun legii audiovizualului.

Proiectul aflat la Camera Deputaţilor defineşte, în primul rând, ce înseamnă publicitatea, apoi stabileşte ce înseamnă publicitate înşelătoare şi comparativă. De asemenea, sunt definite noţiunile de comerciant şi responsabil de cod (entitate responsabilă cu formularea şi revizuirea unui cod de conduită).

La Art. 5 din proiect se stabileşte că publicitatea înşelătoare este interzisă şi sunt precizate care sunt criteriile ce stabilesc acest tip de reclamă: caracteristicile bunurile sau serviciilor, preţul sau modul de calcul al preţului şi natura, atribuţiile şi drepturile persoanei care îşi face publicitatea.

Conform proiectului, publicitatea comparativă este permisă în anumite cazuri, cum ar fi: când nu este înşelătoare, compară bunuri sau servicii care răspund aceloraşi nevoi sau care sunt destinate aceloraşi scopuri, şi nu denigrează mărcile

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite