"Jucării" pentru milionari la Luxury Show
0Expoziţia de produse de lux de la Romexpo i-a costat pe organizatori 500.000 de euro Coliere cu diamante, iahturi, haine, mobilă şi maşini poleite cu aur a căror valoare se ridică la 60
Expoziţia de produse de lux de la Romexpo i-a costat pe organizatori 500.000 de euro
Coliere cu diamante, iahturi, haine, mobilă şi maşini poleite cu aur a căror valoare se ridică la 60 milioane de euro pot fi văzute şi, după caz, cumpărate la cea de-a doua ediţie a "Luxury Show", de la Romexpo. Deschis oficial, ieri, târgul de obiecte de lux se va încheia duminică cu un spectacol de cabaret.
Este sigur că în România trăiesc cel puţin 300 de milionari în valută şi numai în Capitală, anul trecut, existau 3.000 de persoane cu venituri de peste 8.000 de euro pe lună.
Astfel că nu este de mirare că, la prima ediţie a "Luxury Show", din 2006, au fost vândute obiecte în valoare de cinci milioane de euro. Iar anul acesta, produsele expuse, păzite de 100 de agenţi de securitate şi 12 câini ciobăneşti, costă nu mai puţin de 60 milioane de euro, dublu faţă de 2006.
O cruce de 7.000 de euro pentru Gigi Becali
Dacă la ediţia precedentă cel mai scump obiect expus a fost un iaht Azimuth, acum vedeta este un set de bijuterii încrustat cu diamante de 23 de carate, semnat Oana Mizil. Preţul valorosului obiect se ridică la 1.480.000 de euro.
Însă bijuteriile au fost deja vândute familiei regale a Qatarului. Cei care tânjeau după un colier cu diamante se pot consola cu un alt set de bijuterii încrustat cu safire şi diamante, semnat tot Oana Mizil, a cărui valoare ajunge la 980.000 de euro. Acesta din urmă este dorit de soţia unui om de afaceri a cărui identitate se doreşte a fi anonimă.
Pentru 900.000 de euro, TVA inclus, iubitorii de navigaţie cu conturi grase în bancă pot cumpăra un iaht Azimuth 43S, importat de compania Neptun Yacht. Ambarcaţiunea de 13 metri, care poate fi manevrată cu o singură mână cu ajutorul unui joystick, şi-a găsit deja un posibil cumpărător în persoana unui om de afaceri din Ardeal.
Firma constănţeană a adus la expoziţie şi o barcă cu motor, producţie proprie fabricată în totalitate din mahon masiv care poate fi personalizată pe gustul fiecărui cumpărător. Cea mai ieftină variantă se ridică la 250.000 de euro.
"Luxury Show" a debutat ieri cu o Seară de Gală, în care Romexpo şi Euroexpo în parteneriat cu Fundaţia Principesa Margareta a României au promovat proiectul caritabil "Tinere Talente". Zece obiecte au fost licitate pentru a-i ajuta pe tinerii talentaţi, dar defavorizaţi. Valoarea unei burse se ridică până la 8.000 de euro pe an. Organizatorii estimau, ieri, că în urma licitaţiei se vor aduna peste 80.000 de euro, la care se vor adăuga banii primiţi în urma vânzării biletelor de tombolă.
Firma britanică de bijuterii Bentelii, care îşi face intrarea pe piaţa românească odată cu târgul de lux de la Romexpo, îl aşteaptă pe patronul clubului de fotbal Steaua, Gigi Becali, pentru a-i vinde o cruce din aur cu diamante de patru carate, a cărei valoare se ridică la 7.000 de euro.
Pentru că nu au reuşit să obţină asigurare pentru bijuterii, reprezentanţii Bentelli nu au adus la târg un colier cu diamante de 28 de carate, al cărui preţ ajunge la 500.000 de euro. Astfel că cel mai costisitor produs adus de britanicii de la Bentelli este un colier din aur alb, încrustat cu diamante de 15 carate care ajunge la 11.000 de euro.
Iar dacă bijuteriile par a fi de data aceasta vedetele expoziţiei, importatorii de maşini au încercat să transforme şi automobilele în bijuterii. Astfel că firma Express Leasing a adus un Mercedes CL modificată total de Fab Design al cărui interior este din piele de crocodil, iar vopseaua este pulbere de aur. La un preţ de 225.000 de euro, fără TVA şi accize, maşina este unică în Europa. În întreaga lume mai există un singur model de acest fel care se află în posesia unui şeic.
Peste 200 de expozanţi la târgul de lux
Un obiect inedit pare a fi însă Volkswagenul Broscuţă adus de firma Art Georgies. Asta pentru că maşina este acoperită cu un mozaic poleit cu aur de 18 carate şi valorează 60.000 de euro. Art Georgies este de fapt o firmă care produce pentru biserici vitralii şi mozaicuri lucrate manual de 300 de artişti plastici.
Prezentă de 15 ani pe piaţă, firma s-a orientat către obiectele pentru publicul larg de cinci ani, însă 80% din producţie ajunge tot la biserici. Cei 200 de expozanţi au adus cu ei mobilă, haine, proprietăţi imobiliare, aparatură tehnologică de ultimă oră, dar şi obiecte de papetărie şi telefoane mobile placate cu aur.
"LUXURY SHOW", IN CIFRE
4 zile durează expoziţia luxului de la Romexpo, deschisă publicului între 7 şi 9 decembrie
200 de firme participă la eveniment
500.000 de euro a costat organizarea târgului
60 milioane de euro - valoarea produselor expuse
1.480.000 de euro - cel mai scump obiect al târgului, un set de bijuterii (foto)
100 - numărul agenţilor de pază
10.000 - numărul vizitatorilor care sunt aşteptaţi pe durata expoziţiei
50 lei - valoarea biletului de intrare