Ion Ţiriac rămâne fără afacerea Ford în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Până la 31 iulie 2010, Romcar va rămâne importatorul oficial al mărcii americane în România, iar din 1 august 2010, distribuţia şi vânzarea vor fi gestionate direct de către Ford

Până la 31 iulie 2010, Romcar va rămâne importatorul oficial al mărcii americane în România, iar din 1 august 2010, distribuţia şi vânzarea vor fi gestionate direct de către Ford România.

Reprezentanţii Romcar au evitat să dea un răspuns concret în această privinţă, însă, în comunicatul Ford scrie foarte clar că toate activităţile comerciale Ford vor fi administrate de divizia românească a constructorului american.

Grupul Ţiriac Auto va pierde, prin preluarea directă de către Ford a activităţilor comerciale şi de service realizate de Romcar, o cifră de afaceri anuală de peste 300 de milioane de euro. Reprezentanţii Romcar sunt rezervaţi în declaraţii şi speră să nu fie scoşi din joc.

Ford Europa va înfiinţa o companie care va prelua activităţile de marketing, vânzări şi service pentru vehiculele vândute în România

Romcar, companie deţinută de Ion Ţiriac, va rămâne importatorul oficial al mărcii Ford în România până pe data de 31 iulie 2010.

Reprezentanţii Ford Europa spun că înfiinţarea propriei reprezentanţe în România constituie următorul pas logic pentru companie, ca urmare a unei creşteri constante a vânzărilor din ultimii ani şi a achiziţionării fabricii de automobile de la Craiova. Din 1 august 2010, distribuţia şi vânzarea vor fi gestionate direct de către Ford România.

Reţea de 80 de unităţi de vânzare şi service

În ultimii 16 ani, Romcar SRL a fost importatorul autorizat al vehiculelor şi componentelor Ford în România. Reprezentanţii Romcar au evitat să dea un răspuns clar despre ceea ce se va întâmpla cu afacerea lor după august 2010, însă în comunicatul Ford Europa este stipulat cât se poate de clar că absolut toate activităţile comerciale legate de Ford vor fi administrate de divizia românească a constructorului american.

Este clar că negocierile privind situaţia Romcar vor fi de lungă durată, pentru că Ford Europa nu deţine în România decât fabrica de la Craiova, în timp ce importatorul are o reţea de 33 de complexuri auto integrate, cu facilităţi de vânzare, service, piese şi accesorii.

Mai mult, pentru 2008, Romcar îşi propune să ajungă la 45 de locaţii de distribuţie, acoperind astfel toate reşedinţele de judeţ din ţară. Firma estimează pentru 2008 o cifră de afaceri de 340 milioane de euro.
Romcar, dată la o parte

"În ultimii 16 ani, Romcar a deservit foarte bine dealerii şi clienţii Ford. Cu toate acestea, dezvoltarea Ford în România şi aşteptările tot mai mari ale clienţilor români vor fi cel mai bine realizate prin Compania Naţională de Vânzări Ford începând cu august 2010", a declarat Peter Fleet, director de vânzări Ford Europa.

Reprezentanţii Romcar sunt ceva mai rezervaţi în declaraţii şi speră să nu fie scoşi din joc. "Împreună cu reprezentanţii Ford, dezvoltăm acum un proces de tranziţie firesc şi eficient, astfel încât să asigurăm cu succes continuarea activităţii Ford în România, în beneficiul clienţilor, partenerilor şi al angajaţilor noştri", declară Gabriel Bondarenco, general manager Romcar.

Afacerile Ţiriac Auto

Tiriac Auto a fost importator Daimler -Chrysler în România din 1991. Compania a fost desfiinţată la 1 ianuarie 2007, iar activităţile de import, marketing şi vânzări pentru mărcile comercializate de Auto Rom au fost preluate de Daimler - Chrysler România, companie mixtă la care Daimler - Chrysler AG deţine 51% din părţile sociale, iar restul aparţine Ţiriac Holdings.

Ţiriac Auto a avut în 2007 o cifră de afaceri de 900 milioane de euro. 550 milioane de euro reprezintă cifra de afaceri cumulată a celor patru importatori, Romcar, Hyundai Motor, M Car Trading şi Premium Auto, iar 350 milioane de euro reprezintă cifra de afaceri celor 14 dealeri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite