Ioan Georgiu pariază pe vinurile de calitate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După modelul cunoscutului viticultor american Robert Moldavde, omul de afaceri timişorean va înfiinţa, la Recaş, o cramă pentru producţia unor sortimente de elită. Compania Recaş, condusă de Ioan Georgiu, a devenit în doi ani unul din cei mai mari exportatori de vin din România. Cheia succesului: adaptarea la pieţele externe.

Ochii îi sclipesc într-un mod deosebit şi vorbele îi vin uşor când povesteşte despre pasiunea sa de-o viaţă, vinul. „Am savurat vinurile şi le-am apreciat mult pentru ce oferă, pentru nobleţea lor şi pentru că reprezintă băutura cea mai importantă”, spune Ioan Georgiu, unul dintre acţionarii majoritari ai Cramelor Recaş.

Primii paşi spre acest domeniu l-a făcut în liceu, urmând apoi cursurile facultăţii de horticultură. După aceea, şi-a făcut stagiul la Jidvei, ca şi tehnolog al secţiei de vinificaţie.

„Acolo era un colectiv de specialişti redutabil şi am văzut ce înseamnă viticultura şi vinificaţia de performanţă şi astfel a venit pasiunea şi dragostea pentru o meserie deosebită”, îşi aminteşte omul de afaceri.

Piaţa externă, o redută cucerită

În urmă cu zece ani, când a început procesul de privatizare la Recaş, unde şi lucra pe acea vreme, Georgiu a cumpărat o parte din acţiuni, având drept scop poziţionarea firmei în topul producătorilor de vin din România.

Fiind prea puţin cunoscuţi în ţară, nu puteau concura cu numele deja consacrate, precum Murfatlar, Jidvei sau Cotnari. Aşa că s-au orientat spre pieţele externe, devenind, în doar doi ani, principalul exportator de vin din România.

Au urmat investiţii masive în viticultură şi în tehnologia de vinificaţie, valoarea lor ridicându-se la zece milioane de euro până în prezent.

„Am investit în schimbarea plantaţiilor. Le-am înlocuit cu soiuri cerute pe piaţa externă. Ne-am reorientat spre Chardonnay, Pinot Gris, Cabernet, Pinot Noir, Sauvignon Blanc, Muscat Otonel, Cabernet sau Vignon şi Merlot, soiuri consacrate şi extrem de solicitate pe plan extern”, spune Ioan Georgiu.

Deşi o vie poate fi exploatată eficient timp de 25 – 30 de ani, totul depinde de cererea consumatorilor.  „Dacă acum 20 – 30 de ani”, explică Georgiu, „erau la modă vinurile albe, de tip oxidativ, galben pai, cu un rest de zahăr, acum este moda vinurilor proaspete, fructoase, seci”.

În prezent, Recaş produce între şase şi şapte milioane de sticle de vin pe an. Până în anul 2012, când toate cele 800 de hectare administrate de firmă vor produce, viticultorul estimează că numărul va creşte la opt milioane de sticle anual.

Planurile pentru următorii ani includ şi înfiinţarea unei crame noi, pe 100 de hectare, unde vor fi produse doar vinuri de elită, după o tehnologie apropiată de cea tradiţională.

„Este o strategie, inspirată după modelul american al lui Robert Moldavde: lângă o unitate extrem de puternică, vrem să înfiinţăm şi o cramă, mai mică, unde vom produce doar vinuri de calitate. Undeva la un milion de sticle pe an, la preţuri pe măsură”, încheie Ioan Georgiu.

Vinuri medaliate

În primăvara acestui an, compania Recaş a primit o medalie de argint pentru vinul Sole Chardonnay 2006, la cea mai mare manifestare de profil din lume, „Concours Mondial de Bruxelles”. Alte două vinuri au fost medaliate cu aur: Feteasca Neagră 2007 – La Putere şi Cuvee Iberland 2006, primul vin din gama super premium produs de Recaş.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite