Interzicerea reclamelor la tutun va stopa creşterea pieţei de publicitate outdoor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialiştii autohtoni estimează că, pe termen mediu, reclamele din domeniul telecomunicaţiilor, IT şi auto vor înlocui promovarea mărcilor de ţigări Piaţa de publicitate outdoor a

Specialiştii autohtoni estimează că, pe termen mediu, reclamele din domeniul telecomunicaţiilor, IT şi auto vor înlocui promovarea mărcilor de ţigări

Piaţa de publicitate outdoor a atins anul trecut 32,5 milioane de euro, valoare estimată să nu crească semnificativ în acest an, pe fondul interzicerii reclamelor la tutun. În acest context, reprezentanţii din domeniu se aşteaptă la o inflaţie de media pe anumite tipuri de suport.

"Cu toate acestea însă, în fiecare an am putut remarca clienţi noi care au introdus outdoor-ul în mix-ul de media utilizat sau chiar l-au folosit ca principal mijloc de comunicare, iar atragerea noilor investiţii prin aderarea la Uniunea Europeană sperăm că se va resimţi şi în bugetele de publicitate", a declarat, pentru Adevărul, Silvia Coşerea, director de marketing şi vânzări în cadrul companiei Euromedia.

7% din veniturile Euromedia veneau din publicitatea la tutun

Reclamele la tutun au reprezentat în ultimul an aproximtiv 7% din veniturile Euromedia. O creştere deosebită a cererii a fost remarcată în ultima vreme din partea companiilor care activează în retail, computere şi telecomunicaţii, FMCG, auto, produse petroliere, financiar şi asigurări. În ceea ce priveşte publicitatea la metrou, aceasta este deţinută aproape în întregime de Euromedia şi Betacons, companii membre ale grupului EPA Holding. "Publicitatea la metrou reprezintă în veniturile Euromedia între 2-3%. În 2006, Euromedia împreună cu Betacons au comandat primul studiu care să măsoare eficienţa campaniilor publicitare la metrou.

Astfel, acum putem obţine indicatori de audienţă, precum şi informaţii privind performanţa impactului publicitar în funcţie de locaţii, caracteristici socio-demografice şi staţii. Ne aşteptăm ca aceste informaţii să ducă la creşterea vânzărilor în ceea ce priveşte locaţiile de la metrou", spune Coşerea.

Grupul EPA deţine în ţara noastră companiile de outdoor Euromedia şi Betacons, fiind practic liderul pieţei, cu o cotă de 49%, după numărul suporturilor deţinute. Potrivit bilanţului contabil depus la sfârşitul anului 2005, Euromedia a avut o cifră de afaceri de peste 9 milioane de euro, în timp ce Betacons a atins peste 1,7 milioane de euro. Potrivit directorului de marketing, Silvia Coşerea, planurile pentru anul în curs vizează creşterea în acelaşi ritm cu piaţa, astfel încât compania să-şi consolideze poziţia de lider pe care o deţine în prezent. Principalul competitor este News Outdoor, cu o cotă de piaţă de aproximativ 20% şi o cifră de afaceri pentru 2006 de peste 5 milioane de euro, de la 3,7 milioane de euro, în 2005. Affichage deţine locul trei, cu o cotă de piaţă de 17% şi o cifră de afaceri apropiată de ocupantul locului doi.

Phoenix Media a pariat pe ecranele tv

Trei jucători controlează aproximativ 90% din piaţa de publicitate outdoor, încet-încet făcându-şi loc şi companiile de nişă. Una dintre ele este Phoenix Media. Compania este prezentă pe piaţa de outdoor din ţara noastră încă din 2003, fiind de altfel şi prima care a introdus ecranele tv outdoor în România, în noiembrie 2005. În prezent, Phoenix Media deţine cinci panouri video şi alte 140 de panouri publicitare. Investiţiile pentru anul în curs, estimate la 1,5 milioane de euro, vizează achiziţionarea a aproximativ 10 ecrane. "Phoenix Media doreşte să consolideze o reţea de ecrane tv outdoor în mai multe oraşe din România", a declarat Dio Boacă, managing partener al companiei, citat de NewsIn. Potrivit acestuia, până la sfârşitul anului 2007, Phoenix Media vrea să ajungă la un număr de 15 ecrane, iar la finele lui 2008, să deţină 3, scopul final fiind consolidarea poziţiei pe segmentul media electronice. Pentru anul în curs, Phoenix Media spune că a scăzut cu 25% tarifele la net. "Interesul meu acum nu este să fac profit imediat, ci să creez o bază cât mai largă de clienţi", a explicat el. Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Brandbehavior şi comandat de Phoenix Media, trecătorii observă ecranele tv outdoor în proporţie de 62%. Phoenix Media estima la începutul lunii decembrie 2006 o cifră de afaceri de 1,4 milioane de euro, de la 867.000 de euro, în 2005. Printre advertiserii care au optat să-şi facă reclamă prin intermediul ecranelor tv outdoor ale Phoenix Media se numără Banc Post, BCR, British American Tobacco, Coca-Cola, Dacia, JTI, Philip Morris, Rompetrol, Vodafone.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite