Închirierea maşinilor poate aduce un profit de 120.000 de euro anual

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Investiţia minimă pentru a începe un business de tip rent a car este de 20.000 de euro Românii de rând nu prea închiriază maşini. Însă turiştii străini sau oamenii de afaceri, da.

Investiţia minimă pentru a începe un business de tip rent a car este de 20.000 de euro

Românii de rând nu prea închiriază maşini. Însă turiştii străini sau oamenii de afaceri, da. Aproximativ 30 de euro pe zi sau 100 de euro pe lună, atât cât costă închirierea unui Logan, de pildă, nu este un preţ mare pentru această categorie de clienţi, însă suficient pentru a aduce un profit considerabil unei firme de închirieri autohtone.

Dacă în urmă cu 5-6 ani, singurele firme de profil erau multinaţionalele, care îşi racolau clienţii doar din parcările aeroporturilor, astăzi există sute de astfel de societăţi de închiriere, care îşi împart o piaţă de peste 10 milioane de euro. Principalii jucători de pe piaţa românească de rent a car spun că închirierea maşinilor este una dintre cele mai simple afaceri pe care le poţi începe. Un contract de leasing cu un importator sau producător de maşini, un birou, de cele mai multe ori într-un apartament, un site pe internet şi gata. Acum aştepţi muşteriii. Însă fără o strategie de marketing corespunzătoare şi fără investiţii majore şi investiţii permanente, businessul nu poate deveni rentabil în adevăratul sens al cuvântului.

Investiţiile majore se fac în promovare

Cel mult, îţi poate asigura venituri pentru cheltuielile curente, chirii, rate de leasing şi să îţi mai rămână bani cât să ieşi în fiecare weekend la restaurant. Cu toate că în momentul de faţă există sute de astfel de firme, piaţa este încă departe de a fi saturată. Dacă eşti proprietarul unei cafenele sau al unui magazin alimentar, promovarea nu este chiar atât de importantă ca în cazul închirierii de maşini. O cafenea este la stradă, o vede lumea şi intră în ea. O firmă de rent a car nu este vizibilă. Parcarea maşinilor, pe care scrie mare că sunt de închiriat, pe marginea străzii nu este cea mai fericită strategie de marketing. Însă internetul, da. Radu Ursăcescu, director general al companiei Activ Rent a Car, spune că banii cei mai mulţi trebuie investiţi în publicitate. "Ca să îţi intre lumea în sediul tău şi să închei un contract, ai nevoie de investiţii majore în publicitate. Clienţii străini, în special, nu vor să conducă o maşină cu abţibild pe care scrie mare că e de închiriat. Sunt oameni de afaceri, care merg cu autoturismul la întâlniri importante", crede Ursăcescu. Acesta spune că marketingul în acest business trebuie să fie agresiv, biroul trebuie poziţionat în zone centrale, iar oferta să fie avantajoasă.

Principalii jucători de pe această piaţă susţin că industria rent a car este una care se dezvoltă pe orizontală. "Depindem de turism şi de prezenţa investitorilor străini în România" susţine Ursăcescu. Active Rent a Car s-a înfiinţat cu o investiţie de aproximativ 20.000 de dolari, bani cu care s-au cumpărat 10 maşini de clasă medie, s-a închiriat un garaj şi s-a investit în logistică. Investiţiile au continuat să crească de la an la an, iar astăzi Active este una dintre cele mai mari firme de profil din Capitală.

Cu un parc peste 80 de maşini, cifra de afaceri a firmei Active Rent a Car pentru anul 2006 a fost de aproximativ 500.000 de euro, din care profitul net a depăşit 120.000 de euro. "Clienţii nu vor maşini scumpe. Loganul şi Renault-ul sunt cele mai cerute mărci", spune Nelu Pintilie, reprezentantul firmei Wel Market, din Bucureşti. Firma acestuia a fost înfiinţată anul trecut, însă spre deosebire de ceilalţi jucători de pe piaţă, Pintilie nu este la fel de entuziasmat de afacere. "Legislaţia este extrem de proastă şi în acest domeniu, ca şi în celelalte", susţine Pintilie. "Ai nevoie de licenţă de transport, asigurări, autorizaţii, acte care necesită timp, dureri de cap şi mai ales bani", mai spune acesta.

Matizul, Loganul sau maşinile din gama Renault sunt cele mai căutate de clienţii firmelor de rent a car. "Clienţii noştri vor maşini care să să se strecoare uşor în trafic, să consume puţin şi să fie ieftine", spune Ursăcescu. Clienţii maşinilor mai scumpe sunt puţini şi fac parte din categoria oamenilor de afaceri străini, aflaţi în România pentru businessuri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite