Impactul crizei asupra turismului, vizibil din martie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Agenţiile de turism mizează pe rezervările timpurii pentru a atrage un număr mai mare de turişti pentru sezonul de vară. Oficialii din turism mizează pe menţinerea încasărilor de anul trecut, cu toate că mai multe companii şi-au redus bugetele de călătorii cu până la 30%.

Jucătorii care activează pe piaţa locală a agenţiilor de turism sunt de părere că impactul pe care criza financiară îl va avea pe segmentul de profil din România va fi vizibil după luna martie.

Şi asta pentru că lunile de început ale anului sunt în mod tradiţional mai slabe în ceea ce priveşte vânzările de pachete turistice.

„E o perioadă în care oricum nu prea se vând pachete de vacanţă, de obicei fiind încă valabile pachetele de ski până prin martie sau evenimentele pentru care majoritatea agenţiilor au oferte, ca de exemplu carnavalele de la Veneţia şi Rio, ofertele de Valentine’s Day şi de 1 şi 8 martie care au o perioadă scurtă de şedere, de trei patru zile cel mult.

Cei care călătoresc acum sunt cei cu venituri peste medie care îşi permit să aibă mai multe vacanţe pe an”, a declarat Claudia Stan, marketing manager în cadrul agenţiei de turism Aerotravel Lufthansa City Center.

Dubaiul atrage turiştii cu bani

Potrivit reprezentantului Aerotravel, Dubai Shopping Festival- eveniment ce se desfăşoară în luna februarie- atrage, de asemenea, un segment al turiştilor care achiziţionează pachete de vacanţă în extrasezon. „Pe lângă vacanţele tradiţionale, în această perioadă cei cu venituri medii şi peste medie călătoresc şi la Dubai.

Pentru acestea e clar că trebuie să ai un buget de shopping pe lângă cel destinat pentru cazare şi transport”, a precizat Stan.Traian Bădulescu, purtător de cuvânt în cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT) împarte aceeaşi părere potrivit căreia odată cu luna martie jucătorii din industria de profil vor vedea dacă apetitul românilor pentru vacanţe va aduce pentru agenţiile de turism încasări similare cu cele de anul trecut.

„Românul s-a obişnuit să călătoarească, de aceea nu cred că se va ajunge la o stopare a numărului de călătorii. Ideea este de a menţine şi chiar de a creşte numărului cumpărătorilor de vacanţe chiar dacă încasările sunt mai mici. Trebuie să oferi un plus de valoare pachetului de vacanţă pentru a putea menţine preţul şi  a atrage consumatorul”, a spus Bădulescu.

5%, creşterea maximă a pieţei de profil

Conform acestuia, ofertele de early-booking (rezervări timpurii - n.red.) sunt aşteptate să aducă un număr mai mare de turişti luând în calcul faptul că la achiziţionarea acestor pachete există o reducere de până la 25%, totodată existând posibilitatea revinderii.

Criza financiară care se face simţită şi pe piaţa locală de turism va duce la o scădere a numărului călătoriilor, atât pe segmentul de business, cât şi pe cel de leisure, în acest an oficialii din turism estimând o majorare a pieţei de profil cu cel mult 5%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite