IKEA vrea să se extindă în provincie
0Vânzările de aproape 100 de milioane de euro din ultimul sezon i-au determinat pe cei care au adus IKEA în România să se gândească la o extindere în oraşele din provincie. Reprezentanţii
Vânzările de aproape 100 de milioane de euro din ultimul sezon i-au determinat pe cei care au adus IKEA în România să se gândească la o extindere în oraşele din provincie. Reprezentanţii retailerului suedez de mobilă nu au dezvăluit stadiul negocierilor şi nici terenurile vizate în respectivele oraşe.
Magazinele pot fi construite şi amenajate în cel mult 12 luni de la data semnării contractului pentru achiziţia terenului, susţin managerii de la IKEA. Capitala va avea şi ea, în următorii ani, încă un magazin de talia şi dimensiunile primului IKEA, însă nu se ştie deocamdată zona unde se va construi.
Compania estimează vânzări de circa 120 milioane de euro pentru anul viitor numai pentru magazinul din Băneasa Shopping City.
Constanţa, Iaşi, Timişoara, Galaţi, Arad, Craiova sunt câteva din locaţiile unde s-ar putea extinde retailerul suedez în următoarea perioadă
IKEA intenţionează să ajungă la afaceri de circa 120 milioane euro în intervalul 2009 -2010, numai pentru magazinul din Capitală.
Reprezentanţii Moarom, deţinătorii francizei IKEA, au anunţat că vor să deschidă în România cel mult opt magazine, dintre care două sau trei vor fi inaugurate în următorii 4-5 ani.
Directorul companiei nu a precizat nici de această dată amplasamentul viitorului magazin, aratând că parcurile de retail sunt în continuare spaţiile preferate de companie. Pentru Bucureşti, Cornel Oprişan, director general al firmei, a anunţat că este suficientă încă o locaţie pe lângă cea existentă, dar nu a precizat când va avea loc deschiderea celui de-al doilea magazin.
Catalogul la uşă, în două săptămâni
În cel mult două săptămâni, bucureştenii şi locuitorii oraşelor din jurul Capitalei vor primi la uşă noile cataloage IKEA, care vor fi distribuite în 950.000 de exemplare. Noua ofertă prezentată va fi valabilă în perioada 1 septembrie 2008 - 31 august 2009. Compania a alocat 1,3 milioane de euro pentru tipărirea şi distribuţia catalogului, care are 376 de pagini, cu 90 de pagini în plus faţă de anul trecut.
Noutăţile sezonului sunt legate de faptul că sunt prezentate cu 30% mai multe produse noi, că nu se vor mai distribui gratuit pungi de plastic la cumpărăturile din magazin, fiind promovate pungile biodegradabile, care vor avea un cost scăzut. Retailerul şi-a propus să promoveze mai multe produse ecologice şi are o ofertă: pentru cinci becuri returnate, primeşti un bec economic gratis.
Faţă de anul trecut, catalogul are o secţiune dedicată adolescenţilor, identificaţi de companie ca având nevoi speciale, altele decât copiii sau adulţii.
Vânzări de 95 milioane euro în 2008
Retailerul de mobilă IKEA îşi propune să ajungă în al treilea sau al patrulea an de funcţionare pe piaţa românească, respectiv 2009-2010, la vânzări de 120 de milioane de euro, nivel considerat optim de companie.
Magazinul IKEA, administrat în sistem de franciză de firma Moaro Trading, a fost deschis în martie 2007 în centrul comercial Băneasa din Capitală. Unitatea a înregistrat în primul an de funcţionare o cifră de afaceri de 87 de milioane de euro. Totodată, Oprişan a menţinut estimările de vânzări pentru anul fiscal septembrie 2007-august 2008 la circa 95 de milioane de euro.
IKEA pe scurt
Marca Ikea a fost înregistrată în anul 1943 în Suedia, iar magazinul Ikea din România a fost al 253-lea deschis în a 35-a ţară. În 2007, numărul total al vizitatorilor IKEA la nivel mondial a fost de 583 de milioane, iar numărul total al cataloagelor distribuite în anul respectiv - de 191 de milioane.