IKEA va mătura de pe piaţă furnizorii de mobilă pentru clasa medie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Bătălia preţurilor se va încinge pentru cucerirea clienţilor care preferă mobila ieftină făcută la comandă Luna viitoare, unul dintre liderii mondiali în producţia de mobilă

Bătălia preţurilor se va încinge pentru cucerirea clienţilor care preferă mobila ieftină făcută la comandă

Luna viitoare, unul dintre liderii mondiali în producţia de mobilă pentru clasa medie îşi va deschide în România o unitate de producţie-distribuţie în toată regula. Evenimentul este aşteptat cu o reală îngrijorare în rândul competitorilor direcţi, cei mai mulţi dintre aceştia având mici ateliere în care produc mobilă ieftină la comandă.

"Pe piaţa românească a mobilei se rulează o anumită sumă, care se împarte la un anumit număr de furizori, şi orice competitor nou intrat reprezintă o ameninţare la adresa celorlalţi", ne-a declarat, ieri, managerul general al companiei Mobexpert, Dan Şucu. El apreciază că piaţa românească de mobilă "este complicată şi se va complica şi mai mult în urma intervenţiei IKEA. Dar e mai bine aşa, pentru că opţiunile clienţilor se vor clarifica şi, în plus, valoarea fiecărui produs se va vedea mai limpede, comparaţiile fiind, astfel, mai uşor de făcut". Dan Şucu precizează că Mobexpert nu va concura în mod direct, adică pe acelaşi segment de piaţă, cu IKEA, dar se aşteaptă ca în viitorul apropiat să mai vină în România cel puţin două reţele de anvergură internaţională, mai apropiate de segmentul Mobexpert.

Costurile românilor, mai mari decât oferta IKEA

Principala temere a producătorilor români este legată de nivelul costurilor de producţie, care va creşte simţitor în 2006. Atât lemnul pentru mobilă, cât şi materiile prime (PAL sau MDF, de exemplu) vor fi mai scumpe, cu cel puţin 7% în acest an faţă de 2006, după ultimele estimări - la fel, şi tarifele utilităţilor vor fi tot mai mari. În plus, presiunea pentru creşterea salariilor va fi din ce în ce mai mare, ridicând şi mai mult necesarul de cheltuieli pentru producţia de mobilă. Firesc ar fi să crească proporţional şi preţurile finale la mobila produsă în România, dar concurenţa IKEA îi va determina pe furnizorii autohtoni să se mai gândească odată înainte de a "umbla" la preţ.

"Segmentul care va fi cel mai puternic afectat este cel compus din micile ateliere sau garaje în care se produce, la comandă, mobilă ieftină destinată de regulă clienţilor cu venituri de nivel mediu şi sub-mediu. Cred că, la scurt timp după ce se va deschide IKEA, piaţa se va împărţi în doar trei mari categorii, faţă de cinci-şase câte există acum", estimează Ioana Cojocaru, directorul general al companiei Forastero. Societatea a deschis, de curând, la Bucureşti, primul showroom de mobilă de bucătărie al lanţului internaţional Haka Kuke. "Noi nu concurăm direct nici în România, nici pe alte pieţe cu IKEA, dar este de aşteptat ca piaţa să se cristalizeze în perioada următoare", a precizat Ioana Cojocaru.

Având în vedere că, din punct de vedere calitativ, oferta IKEA nu va fi nici mai presus, nici mai prejos decât ceea ce are acum piaţa românească, bătălia între concurenţi se va da pe preţuri. "Pentru clienţii cu venituri medii şi mai joase, preţul este cel mai important criteriu în alegerea mobilei. Cei care se mulţumesc să cumpăre un dormitor, o sufragerie sau o bucătărie cu, să zicem, 10-15 milioane de lei vechi nu vor veni la IKEA. Însă cei care dispun, pentru asemenea achiziţii, de 1.000-3.000 de euro vor părăsi furnizorii existenţi acum, îndreptându-se spre noul magazin", ne-a declarat Michelle Nzikou, directorul de marketing al importatorului de mobilă Orion Group. D-sa a precizat că importurile Orion se adresează atât clienţilor care îşi mobilează casa cu ajutorul designerilor, cât şi pieţei generale; în acest din urmă caz "este posibil să avem concurenţă directă cu IKEA, dar nu ne facem neapărat planuri speciale pentru acest eveniment", conchide oficialul Orion Group.

Transportul va determina preţul

Preţurile produselor comercializate în magazinele IKEA vor fi dependente de costurile logistice. Cornel Oprişan, retail manager IKEA România, spune că aceste tarife vor fi adaptate pieţei româneşti, scopul fiind ca produsele IKEA să fie accesibile cât mai multor oameni. În ceea ce priveşte profilul consumatorului care alege aceste tirpuri de produse, reprezentanţii companiei susţin că nu există unul standard. "Ne adresăm majorităţii oamenilor, celor obişnuiţi, fără restricţie de venit sau statut social, tuturor celor care au o casă de mobilat şi decorat, indiferent că vorbim despre un student care tocmai a închiriat prima garsonieră, de o famillie mai în vârstă, ai cărei copii şi-au întemeiat deja familiile lor, sau de un cuplu care tocmai şi-a cumpărat o casă de vacanţă cu două etaje la munte", spune Oprişan. Primul magazin IKEA din ţara noastră va fi deschis la 21 martie a.c. şi va oferi consumatorilor români peste 7.000 de articole de mobilier şi accesorii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite