Hotelierul provenit din asigurări

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce a făcut bani în Germania, Josef Goschy a investit în cel mai mare lanţ hotelier autohton. Peste 100 de milioane de euro. Atât vrea să investească Josef Goschy în modernizarea hotelurilor din lanţul pe care îl deţine, Unita Turism.

Planurile se întind pe o perioadă de cinci ani şi prevăd ridicarea hotelurilor la nivel de trei şi patru stele. De asemenea, toate hotelurile din lanţ vor avea acelaşi stil, aceeaşi mobilă, pentru că „trebuie să recunoşti că aparţine lanţului”, e de părere Goschy.

Recent, omul de afaceri a cumpărat hotelurile Panoramic din staţiunea Olimp  într-o tranzacţie de 29 de milioane de euro. El va investi aproximativ 20 de milioane pentru a le moderniza. „Aceste hoteluri au fost o bijuterie cândva şi vreau să le redau măcar aceeaşi strălucire pe care o aveau acum 30 de ani”, afirmă Josef Goschy.

Hotelurile vor fi refăcute în totalitate, lucrările fiind deja începute la unul dintre ele, iar în această toamnă, un al doilea va beneficia de acelaşi tratament. „Cred că am avut noroc că le-am putut cumpăra şi au ajuns în mâinile cuiva care într-adevăr va realiza ceva. Voi face tot ce pot ca unul dintre aceste trei hoteluri să funcţioneze în tot cursul anului, voi face absolut toate lucrările moderne, necesare astăzi”, explică hotelierul.

Bani din asigurări

Josef Goschy spune că a ajuns hotelier din întâmplare. „A fost o conjunctură. Trebuia să investesc banii în ceva, în imobile ori acţiuni. Am cumpărat acţiunile la un hotel, apoi a venit şi al doilea şi tot aşa”, spune omul de afaceri.

Aceşti bani proveneau din afacerile din domeniul asigurărilor. Josef Goschy a lucrat o lungă perioadă în Germania, unde avea propria sa agenţie de asigurări. „Am avut foarte mulţi angajaţi şi am umblat foarte mult în Germania. Am muncit enorm de mult şi am câştigat enorm de mult”, spune hotelierul.

Întors în România după Revoluţie, a pus bazele primei companii de asigurări din ţară, Unita, având drept sprijin financiar cele şase milioane de mărci germane câştigate anterior. În doi ani de zile, compania avea deja 180 de subunităţi, filiale şi sucursale.

În 2000, omul de afaceri s-a hotărât să vândă 51 de procente din compania sa către firma austriacă Wiener Stadtische, apoi, după un an, şi restul de 49 de procente.

„Am rămas cu toate hotelurile pe care le cumpărasem cu banii asiguraţilor şi m-am ocupat, în continuare, doar de acest domeniu. În general, nu-mi place să mă amestec în prea multe lucruri, nici să mă asociez cu alţii”, spune Josef Goschy, care deţine 98 de procente din Unita Turism, restul de două procente fiind sub controlul mai multor acţionari.

Nepoţii vor prelua hotelurile

La 77 de ani, hotelierul nu dă semne că şi-ar dori să se ocupe şi de altceva, petrecând mai tot timpul ocupându-se de Unita Turism. „Timpul meu liber este serviciul. Conduc aşa de lejer acest lanţ hotelier. E o pasiune să lucrez la birou, să lucrez cu oamenii, să mă duc pe teren. Îmi conduc personal maşina”, spune omul de afaceri. S-a ocupat şi de viitorul afacerilor sale.

Dacă agenţia de asigurări pe care o înfiinţase în Germania a lăsat-o pe mâinile fiului său, Unita Turism este destinată celor trei nepoţi proveniţi de la fiica sa, care urmează în prezent cea mai renumită şcoală de turism din Germania. „Doi sunt gemeni, al treilea a venit la scurt timp după aceea şi toţi trei au înălţimea de 2,01 metri. M-au depăşit în înălţime şi mi-aş dori să mă depăşească şi în afaceri”, încheie Josef Goschy.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite