Kai Group vizează 25% din piaţa de plăci ceramice până în 2010

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Kai Group vizează 25% din piaţa de plăci ceramice până în 2010
Kai Group vizează 25% din piaţa de plăci ceramice până în 2010

În România, 75% din produsele de profil sunt importate. Valoarea pieţei din acest an va fi cu 30% mai mică faţă de 2008.

300 de milioane de euro. La atât s-a ridicat valorea pieţei de plăci ceramice anul trecut. Estimările pentru anul acesta sunt în rezonanţă cu declinul generalizat din domeniul imobiliarelor şi construcţiilor. Cătălin Rotaru, country managerul pentru România al Kai Group, companie ce activează pe piaţa românească încă din primăvară, avansează un procent de scădere de 20-30% pentru 2009. Astfel, valoarea pieţei ar urma să ajungă, în opinia sa, la maximum 240 de milioane de euro. „Intrarea noastră pe piaţa locală s-a petrecut într-un moment mai puţin favorabil. În ciuda acestui fapt, am reuşit să impunem produse noi pe o piaţă care deja se confrunta cu problema stocurilor. Scăderea din acest an va fi una mai mult valorică şi mai puţin cantitativă”, precizează Rotaru.

Miza, segmentul mediu

Compania intenţionează să construiască un depozit în apropierea Bucureştiului. Prima variantă luată în considerare este închirierea unui asemenea spaţiu, dar reprezentanţii companiei nu exclud nici cumpărarea unui depozit deja existent.
România face parte dintr-o strategie mai amplă a companiei de a-şi extinde operaţiunile în afara Bulgariei. În prezent, circa 50% din producţie merge spre 19 pieţe europene, printre care se numără Italia, Franţa, Marea Britanie, Germania, Ungaria sau Croaţia.
Kai România se va concentra pe comercializarea produselor din segmentul mediu, care reprezintă 35% din totalul pieţei. Preţurile pe acest segment sunt cuprinse între 25 şi 70 de lei pe metru pătrat de placă ceramică. Segmentul economic, cu preţuri pe metru pătrat situate în intervalul 15 – 25 de lei, acoperă 50% din piaţă, în timp ce segmentul premium, cu costuri pe metru pătrat între 70 şi 100 de lei, ocupă 5-10%.

Fabrică în România?

Unităţile de producţie din Bulgaria sunt situate la Isperih şi Shumen. Capacitatea totală de producţie a Kai Group este de 18,3 milioane de metri pătraţi  pe an. Până în 2011, compania doreşte să sporească această capacitate la 23,3 milioane de metri pătraţi anual. Conducerea Kai Group, companie cu o cifră de afaceri de 50 de milioane de euro în 2008, a luat în considerare, acum un an şi jumătate, construcţia unei unităţi de producţie în România. Fabrica a rămas în stadiu de proiect, din cauza situaţiei economice nefavorabile. Planul nu a fost însă abandonat. „Fabricile din Bulgaria lucrează aproape la capacitatea maximă şi cel mai probabil va trebui să mai construim o fabrică în afara Bulgariei”, afirmă Spas Shopov, directorul executiv al Kai Group. Investiţia minimă pentru o astfel de unitate este de 20 de milioane de euro, potrivit lui Shopov.

Mai aproape de Bucureşti decât de Sofia

Bucureştiul, cu 40% din volumul pieţei româneşti de plăci ceramice, este principala ţintă a companiei, dar nu singura. Produsele Kai sunt furnizate la prin reţelele Bricostore, Praktiker şi Baumax, dar şi prin unităţi Delta Design. În plus, compania colaborează cu o serie de  distribuitori naţionali. Shopov a precizat că Bucureştiul este mai atractiv decât Sofia şi pentru că este mai aproape de una dintre fabrici decât capitala bulgară. „Faţă de competiţia noastră, avem avantajul că  unitatea noastră de producţie este la doar 140 de kilometri de Bucureşti. Asta înseamnă un timp de livrare mult mai scurt decât pentru produsele din Turcia, Egipt sau China”, subliniază Rotaru.
Pentru acest an, Kai România şi-a propus o cifră de afaceri de 8-10 milioane de euro. La nivel de grup, reprezentanţii companiei estimează o evoluţie similară celei de anul trecut. Din 2007, Kai Group este deţinut în proporţie de 70% de fondul american de investiţii Advent International.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite