Google a devenit cel mai puternic brand din lume

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Motorul de căutare are acum un brand a cărui valoare se ridică la peste 66 miliarde de dolari Google a devansat Microsoft în clasamentul anual Brandz Top 100 al celor mai puternice

Motorul de căutare are acum un brand a cărui valoare se ridică la peste 66 miliarde de dolari

Google a devansat Microsoft în clasamentul anual Brandz Top 100 al celor mai puternice branduri din lume. Valoarea sa o depăşeşte acum şi pe cea a General Electric, dar şi pe cea a Microsoft, care a coborât pe locul trei.

În 1996, Google era doar un proiect de cercetare, iar Larry Page şi Serghei Brin erau doi tineri studenţi ai universităţii Stanford. Totul a început, cum altfel, decât într-un garaj din Silicon Valley, California, în 1998, când s-a născut compania Google, care poartă acelaşi nume ca şi cel mai utilizat motor de căutare din lume. Astăzi, plasaţi pe locul 26 în topul Forbes al celor mai bogaţi oameni din lume, Page şi Brin conduc compania cu cea mai mare creştere din Statele Unite ale Americii.

Ultimul studiu "Brandz", efectuat de compania de consultanţă Millward Brown şi dat ieri publicităţii, vine să confirme încă o dată că Google nu se opreşte aici. În 2006, compania celor doi miliardari a devansat Microsoft şi a devenit şi cel mai valoros brand din lume. Valoarea lui? Nu mai mică de 66,4 miliarde de dolari.

Brandz Top 100 este singurul clasament care combină bilanţul contabil cu sentimentele consumatorului vizavi de o companie şi apreciază valoarea unui brand în dolari. Potrivit Millward Brown, valoarea totală a brandurilor prezente în top a crescut anul trecut cu 10,6% şi a ajuns la 1.600 miliarde de dolari.

"Când vine vorba de rolul brandingului în declinurile sau revenirile corporaţiilor, nu încape nicio îndoială că un brand puternic îţi ţine businessul sus, când piaţa este dură şi, viceversa, te poate propulsa mai repede când condiţiile devin prielnice", explică Joanna Seddon, directorul executiv al Millward Brown Optimor, citată de "Financial Times".

Valoarea brandului Apple a crescut datorită iPod-ului

Evoluţia marilor branduri în 2006 relevă însă şi câteva tendinţe. Companiile precum British Petroleum şi Toyota şi-au mărit valoarea brandului cu promisiunea unor politici şi produse prietenoase mediului. Acesta este motivul prin care se explică faptul că BP, un grup petrolier afectat în ultimele 12 luni de publicitate negativă legată de reglementările de siguranţă, a înregistrat totuşi o creştere a valorii brandului său. BP este acum al şaptelea brand valoros din Marea Britanie şi cel mai valoros din categoria brandurilor din industria petrolului.

Marks&Spencer este un alt brand care a oferit surprize. Retailerul şi-a triplat practic valoarea brandului şi ocupă acum locul 68 în topul mondial şi locul patru în Marea Britanie. De partea cealaltă a Oceanului, retailerul american Gap, care se confruntă de mai mult timp cu probleme, a înregistrat o scădere a valorii brandului său cu 34%. Cel mai valoros brand britanic este Vodafone, clasat pe locul 22 în clasamentul mondial, cu o valoare de 21,107 miliarde de dolari.

Industria IT a cunoscut şi ea unele dintre cele mai mari răsturnări de situaţie. Pe lângă creşterea valorii brandului Google, se mai poate remarca şi faptul că Apple a urcat, de asemenea, trei locuri în clasament, până la poziţia 16.

Valoarea brandului Apple a ajuns astfel în 2006 la 24,728 miliarde de dolari, mai ales datorită succesului înregistrat de iPod. Brandul HP a crescut cu 27 de procente, la 24,987 miliarde de dolari (poziţia 15), în timp ce Dell a căzut 11 locuri, până la poziţia 37, iar valoarea brandului său a scăzut cu 24%, până la 13,903 miliarde de dolari.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite