Globuleţele de sticlă revin

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ani buni în care ornamentele din brazii românilor erau simple chinezării din plastic, globuleţele create la noi au iarăşi succes. Modelele florale, culorile puternice şi ornamentele cu mărgele sunt în mare vogă anul acesta.

Sătui de calitatea de multe ori îndoielnică a globuleţelor produse în China, românii au început să îşi schimbe preferinţele în materie de ornamente în favoarea celor din sticlă, spre bucuria celor patru producători care au mai rămas pe piaţă.

Directorul general al Prodglob, cel mai mare producător de globuri din sticlă de la noi, spune că a avut un an foarte bun. Globuleţele suflate în sticlă la Cluj-Napoca au ajuns într-unul dintre cele mai renumite magazine de decoraţiuni interioare din SUA şi în câteva ţări europene.

Pe piaţa românească ajung mai puţin de 20% din globurile din sticlă create de Prodglob, toate la Selgros. “Românii nu vor globuri scumpe, dar le place sticla. Pe piaţa românească am livrat produse mai ieftine, nu foarte pretenţioase”, spune Mihai Turcu. În afară, preţurile globuleţelor pleacă de la 20 de cenţi şi ajung până la 5-6 euro, pentru cele cu ornamente preţioase.

Doar în România

Cristina Sârbu, cea care deţine producătorul de globuri Cristeam din Pucioasa, a livrat anul acesta toată producţia, adică un milion de globuleţe, pe piaţa internă, la Kaufland şi la diverşi angrosişti.

“De 15 ani facem globuri de sticlă şi anul acesta vedem că românilor chiar le plac produsele noastre, şi asta cu toate că sunt mai scumpe decât cele din China”, spune Cristina Sârbu. Dacă anul acesta a fost sărac în contracte la export (au livrat doar în Serbia), planurile sunt mari pentru anul viitor. “Vreau să extind afacerea, să produc mai mult pentru export”, spune ea. Un globuleţ costă în medie 90 de bani.

Italienii sunt lideri

Firma italiană Moranduzzo este cel mai mare producător de ornamente de Crăciun de la noi. “Producem milioane de globuri, sute de mii de metri de beteală şi zeci de mii de brazi artificiali”, spune Răzvan Pulberea, administratorul companiei. Spre deosebire de ceilalţi producători din România, la fabrica din Timişoara a fimei se produc doar globuri din plastic dur, însă pictate şi decorate manual.

Anul acesta, Moranduzzo livrează pe piaţa românească mai mult de jumătate din producţie şi a ajuns să fie prezent în aproape toate lanţurile de supermarketuri şi hipermarketuri. “Este o afacere profitabilă, altfel n-am fi pe piaţă de 11 ani, însă marja de profit este mai mică de 10% într-o astfel de afacere”.

Globuleţe unicat

Producătorul de ornamente Argcoms din Curtea de Argeş a pierdut anul acesta 90% din contractele de livrare către Statele Unite. În schimb, a găsit o nişă bănoasă, a globuleţelor de lux, cu picturi în relief sau placate cu pietre şlefuite şi chiar unicat.

“Globuleţele de lux ajung să coste chiar şi 20 de euro. În România le vindem doar către firmele care vor să ofere un cadou mai special”, explică Sandu Nichita, managerul firmei. Din cele un milion de globuleţe produse anual, doar 20% ajung în brazii românilor. 

În culori clasice

Ca în fiecare an, târgurile de la Milano din ianuarie şi de la Frankfurt din februarie au dat tonul în moda globuleţelor pentru Crăciun. „Se poartă globurile în culori clasice, mai ales roşu, dar şi verde închis şi mov, în mare măsură din sticlă.

Dacă anul trecut se căutau cristalele, anul acesta sunt în vogă mărgelele şi ornamentele florale, mai ales cu stânjenei. Se poartă globurile mari”, explică Mihai Turcu, directorul general Prodglob. Globurile din China, mai ieftine şi mai rezistente, dar mai puţin strălucitoare, respectă în aceeaşi măsură moda stabilită la târgurile de profil.



Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite