Goana operatorilor GSM după abonaţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile de telefonie mobilă au ieftinit terminalele performante pentru a atrage noi clienţi. Smartphone-urile se vând pe bandă rulantă, la un preţ mediu de 100 de euro, şi asta pentru că, în cursa de a „agăţa“ noi utilizatori operatorii, le-au ieftinit şi cu 50%.

Peste 85% din românii care locuiesc în mediul urban au deja un telefon mobil. În aceste condiţii, numărul celor care au nevoie de un astfel de dispozitiv scade pe zi ce trece, iar operatorii telecom se văd nevoiţi să găsească soluţii pentru a-şi vinde „marfa“ şi a contracta noi abonamente.

Aşa încât, în ultimii doi ani piaţa de dispozitive mobile s-a cristalizat în două mari segmente: telefoanele inteligente (dispozitive cu ajutorul cărora poţi scrie emailuri, poţi descărca documente sau chiar edita fotografii) şi mobilele la preţuri care nu depăşesc 100 de lei şi au funcţii de bază (poţi efectua convorbiri, fotografia şi eventual transfer de date prin infraroşu). Operatorii şi-au adaptat rapid ofertele.

Pe de-o parte, pentru cei care vor un telefon strict pentru a ţine legătura cu cei dragi, iar pe de altă parte, pentru tineri şi oamenii de afaceri care sunt mereu în mişcare şi au nevoie de un mobil cu acces la internet.

Cea de-a doua categorie este cea pe care au mizat în special operatorii, atunci când au ieftinit considerabil smartphone-urile. Astfel, dacă până acum puteai cumpără un astfel de mobil la un preţ ce depăşea 300 de euro, în prezent valoarea lui a scăzut la jumătate.

Plăteşti puţin, dar te abonezi pe doi ani

Fanii producătorului taiwanez de mobile HTC pot cumpără cu 149 de euro un aparat cu sistem de operare Windows Mobile. Practic, pe un astfel de mobil pot fi instalate aplicaţii de tipul Adobe sau pachetul Office întocmai ca pe un calculator. Mobilul vine la pachet cu un abonament de 25 de euro pentru utilizatorii business.

În prezent, îţi poţi cumpăra un telefon business cu mai puţin de 150 de euro, însă trebuie să închei un contract cu operatorul pe o perioadă de doi ani. „Segmentul terminalelor de tipsmartphone a crescut în primele nouă luni ale anului cu circa 10%. În continuare, creşterea se datorează mai ales numărului mai mare de terminale «smart» şi preţurilor accesibile pe care le au acestea“, explică Mihnea Şerbu, Senior Product Manager Orange România.

Blackberry de la 79 de euro

Smartphone-ul pe care a mizat Vodafone în goana după contractarea de noi utilizatori este modelul Blackberry 8520. Acesta este distribuit, în prezent, la un preţ de 79 de euro. Pentru tinerii activi pe reţelele sociale, el oferă acces la site-uri precum Facebook şi la serviciul de microblogging Twitter. Iar pentru oamenii de afaceri acest telefon, ce permite scrierea de emailuri, se poate dovedi cel mai bun aliat. Are o tastatură QWERTY integrală, ce permite tastarea confortabilă şi corectă.

Vânzările de mobile inteligente sunt în creştere pe segmentul clienţilor corporate. „Uitându-ne la totalul pieţei de terminale smartphone destinate segmentului corporate, estimăm o creştere între 5 şi 10% datorită apariţiei sistemelor de operare noi, cum sunt Windows Mobile 6.5 sau Android“, explică Andrei Oltei, Manager Terminale Vodafone România. În plus, spune el, majoritatea utilizatorilor vor un telefon cu ecran tactil, cu bluetooth şi acces la internet.

Cei care vor un astfel de telefon trebuie să încheie un abonament pe doi ani, la un preţ de 71 de euro pe lună, cu 400 de minute în reţea şi trafic de internet incluse.

Cum arată terminalul inteligent

Pe timp de criză, românii se orientează spre produse cu un raport preţ-calitate cât mai bun. Astfel, oamenii de afaceri au nevoie de un telefon cu acces la internet şi permite transferul de documente. Pentru tineri activi pe reţele sociale, un smartphone are aplicaţii precumn Facebook şi Twitter.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite