Francizele fără redevenţa lunară, o nouă modă pe piaţa autohtonă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Taxa 0" se lansează şi în România ca o alternativă la francizele clasice. Pe piaţa autohtonă a apărut deja primul francizor care renunţă la redevenţa lunară şi se rezumă doar la banii

"Taxa 0" se lansează şi în România ca o alternativă la francizele clasice. Pe piaţa autohtonă a apărut deja primul francizor care renunţă la redevenţa lunară şi se rezumă doar la banii încasaţi ca urmare a vânzării pachetelor de franciză.

Piaţa francizelor din România ar putea, în cel mai scurt timp, să capete o nouă tendinţă în ceea ce priveşte pachetele oferite spre francizare. Dacă până acum pe piaţa autohtonă de profil atât firmele internaţionale, cât şi cele din ţară îşi câştigau existenţa din încasarea redevenţei lunare din partea firmelor francizate, în prezent, în ţara noastră, şi-au făcut simţită prezenţa firme care renunţă la această taxă, preferând să facă afaceri doar din încasarea preţului total al pachetului de franciză vândut. "În străinătate sunt foarte multe cazuri de astfel de societăţi care lucrează în franciză fără să mai încaseze această redevenţă lunară. În cele mai multe cazuri este vorba despre firmele care intenţionează să intre pe o piaţă nouă. Renunţarea la taxa lunară putând fi practic şi un bonus de ofertă", a declarat, pentru Adevărul, Florina Secara, Public Relation Officer al THINKBIG Franchise Consultants. Potrivit acesteia, prima ofertă concretă înregistrată pentru România este cea a companiei internaţionale Original Marines, care, în pachetul oferit spre francizare, nu percepe redevenţa lunară, ci se rezumă doar la taxa de vânzare a pachetului.

Taxa de franciză pentru un magazin Original Marines este de 5.000 de euro, investiţia totală ajungând la aproximativ 45.000 de euro, profitul rămânând direct francizatului. Locaţiile vizate pentru deschiderea magazinelor Original Marines sunt cele stradale, pe arterele comerciale sau centrele comerciale din oraşele cu peste 50.000 de locuitori. Suprafaţa medie necesară este de 60 de mp, iar contractul dintre francizat şi francizor semnându-se în prima fază pe o durată de 5 ani. În ceea ce priveşte relaţia cu francizaţii, Original Marines asigură training iniţial, sprijin în activităţile premergătoare deschiderii, precum şi consultanţă periodică după deschiderea locaţiei.

Sistem integrat de îmbrăcat familia

Lansată la începutul anilor 1980, marca Original Marines aparţine IMAP Export Spa, o reţea care produce şi comercializează articole vestimentare casual sau sport pentru bărbaţi, femei şi copii. Original Marines este un concept de magazin relativ nou pe piaţa românească, întrucât oferă articole vestimentare pentru întreaga familie. Acestea sunt grupate pe categorii de vârste, de la nou-născuţi, până la adulţi. Pe piaţa din Italia, marca este prezentă cu peste 370 de puncte de vânzare în sistem de franciză, 50 de puncte de vânzare proprii şi peste 30 de locaţii în Europa, Asia, Africa şi America de Sud.

Un alt exemplu de franciză care preferă să păstreze cu taxa 0 este Broaster Chicken, franciză din Statele Unite ale Amercii. Compania nu aplică redevenţele lunare deoarece doreşte să deschidă cât mai multe unităţi. "Să nu uităm că unii investitori sunt descurajaţi de aceste costuri lunare şi asta pentru că, în special, în primele luni, abia se amortizează investiţiile făcute. Francizele care nu percep redevenţă pot spune că sunt puţin mai deştepte şi asta pentru că sunt cele care îşi asigură un venit lunar şi din alte surse. Cel mai bun exemplu în acest sens este atunci când francizorii nu pot cumpăra anumite produse decât de la francizor", a precizat, pentru Adevărul, Adrian Gheorghe, managing director al THINKBIG Franchise Consultants.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite