Fotbalul şi canicula, sănătoase pentru berari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marii producători de bere au avut vânzări în creştere cu 8% în primul semestru Faţă de anii precedenţi, piaţa pare să-şi fi încetinit ritmul de creştere. În iunie a primit însă

Marii producători de bere au avut vânzări în creştere cu 8% în primul semestru

Faţă de anii precedenţi, piaţa pare să-şi fi încetinit ritmul de creştere. În iunie a primit însă un şut bun de la Campionatul european de fotbal.

Companiile multinaţionale din industria românească a berii au înregistrat în primul semestru vânzări de 7,9 milioane hectolitri, cu 8% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut - a anunţat, ieri, Asociaţia Berarii României.

Asociaţia, care reuneşte Heineken România, Ursus Breweries, InBev România, United Romanian Breweries Bereprod, acoperă peste 80% din producţia internă de bere. Clubul marilor berari şi-a adjudecat anul acesta şi un segment important de la jucătorii independenţi: Heineken, liderul greilor, cu o cotă estimată la 26%, a cumpărat Bere Mureş, primul producător independent, cu vânzări de 1,2 milioane de hectolitri. O mişcare tactică, în condiţiile în care piaţa se apropie de "nivelul de maturitate".

Piaţa a crescut cu 5% în primele şase luni

În primul semestru, piaţa berii a ajuns la 9,9 milioane de hectolitri, cu 5% mai mult faţă de primul semestru din 2007. "Faţă de anii precedenţi, când ritmul de creştere al pieţei a fost foarte alert, observăm o încetinire a acestui trend. Pentru întregul an, deşi perioada estivală de-abia a început, estimăm în continuare o evoluţie a întregii pieţe de aproximativ 7%", a declarat, în comunicat, preşedintele asociaţiei, Constantin Bratu.

Piaţa berii a crescut anul trecut cu 9,6%, la 19,4 milioane de hectolitri. Vânzările s-au mai încălzit în iunie, o dată de la temperaturile ridicate şi apoi de la campionatul de fotbal, când consumatorii au simţit nevoia să se cinstească cu o bere în plus. Astfel, luna trecută, "Berarii României" au vândut 1,92 milioane de hectolitri, cu 10% mai mult decât perioada similară a anului precedent.

Televizorul face casă bună cu petul

Fotbalul a fost un bun prilej pentru alimentarea celui mai dinamic segment al pieţei - berea la pet, cea care se bea acasă, cu prietenii, în faţa televizorului. Ultimele date statistice arată că, în 2007, segmentul pet a înregistrat cea mai mare creştere ca volum de vânzări, de 32,4% faţă de 2006. Pentru întregul an 2007, cota de piaţă a "bidonului de bere" a fost de 44,4%, în timp ce segmentul berii la sticlă a avut o cotă de 42,5%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite