Fly Taxi a achiziţionat compania Rodell

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Riscul de a pierde exclusivitatea asupra curselor de pe Otopeni a făcut ca fima să se orienteze puternic spre Bucureşti.. Grupul de companii Rodell, care deţinea una dintre cele mai vechi firme

Riscul de a pierde exclusivitatea asupra curselor de pe Otopeni a făcut ca fima să se orienteze puternic spre Bucureşti..

Grupul de companii Rodell, care deţinea una dintre cele mai vechi firme de taximetrie din Capitală, şi-a vândut, la sfârşitul anului trecut, afacerea companiei Fly Taxi, cea care deţine exclusivitate pentru cursele de la Aeroportul Otopeni.

Sfârşitul anului 2007 a adus primele mişcări pe piaţa taximetriei din Capitală. Concurenţa din ce în ce mai acerbă, dublată de noile reglementări legislative, ce vor intra în vigoare chiar de la începutul acestui an, au făcut ca unele firme de taximetrie să renunţe la cota de piaţă deţinută, preferând să-şi vândă efectiv afacerea.
În schimb, alte companii dovedesc că au planuri de dezvoltare, sperând că, prin achiziţia unora dintre concurenţi, poziţionarea pe piaţă să devină tot mai stabilă.

Este cazul companiei Fly Taxi, care a decis să atace piaţa curselor din interiorul Capitalei. Noile noutăţi ce vor fi aduse legii taximetriei începând cu acest an de Executiv vor avea ca efect, în mod indirect printre altele, şi spargerea monopolului deţinut de Fly Taxi la Aeroportul Otopeni. Acest lucru a dus la reorientarea politicii companiei spre cursele din interiorul Bucureştiului.

Dezvoltare prin achiziţii

Numai că, pentru acest lucru, firma avea nevoie de o creştere garantată a numărului de licenţe şi, automat, de mai multe autoturisme. Lipsa acută de licenţe de transport în regim de taximetrie de la nivelul autorităţilor locale exprimată de foarte mult timp prin liste lungi de aşteptare a dus direct la achiziţia unei alte companii de taximetrie.

"Este adevărat că în ultima parte a anului trecut am concretizat negocierile de preluare a parcului de maşini deţinut de firma de taximetrie Rodell, ca urmare a deciziei pe care am luat-o la nivel de management privind intenţia noastră de dezvoltare pe piaţa de profil, astfel încât poziţionarea noastră să fie una foarte bună în raport cu concurenţa", a declarat pentru "Adevărul" Carmen Enciu, managerul general al Fly Taxi.

Compania intenţionează ca pentru licenţele de taximetrie care vor veni pe filiera noii achiziţii să cumpere peste 150 de autoturisme marca Mercedes, comandă care este aşteptată să fie onorată de producătorul german în prima perioadă a acestui an. Managerul Fly Taxi nu a dorit să comenteze planurile apropiate privind extinderea companiei, şi nici faptul că firma ar mai intenţiona şi alte achiziţii din rândurile firmelor mici de taximetrie din Bucureşti.


Afacere vândută pe o sută de mii de euro


Patronul grupului de societăţi Rodell, Vasile Ştefănescu, susţine că a decis să vândă afacerea din domeniul taximetriei din cauza faptului că piaţa de profil din Capitală este caracterizată de concurenţă neloială prin practicarea evaziunii fiscale chiar de marile firme. Aşa că negocierile au ajuns, cum era şi normal, la o sumă de vânzare a afacerii. "Începând cu luna ianuarie a anului 2005, afacerea cu taximetria a ieşit numai pe pierdere şi asta pentru că am respectat legea.

Deşi deţineam o firmă de tradiţie în domeniu, cu un număr de peste o sută cincizeci de autoturisme, pierderile anuale se ridicau la un nivel de jumătate de milion de euro. Până la urmă am ajuns să vând parcul de maşini pentru o sută de mii de euro", ne-a precizat patronul companiei Rodell.


Potrivit acestuia, rezultatele negative înregistrate de firma Rodell pe o piaţă care pare a fi prosperă au fost cauzate şi de migraţia forţei de muncă, dar şi de greutatea privind onorarea comenzilor în condiţiile unui trafic infernal. Deşi a achiziţionat afacerea de taximetrie a firmei Rodell, Fly Taxi nu va putea să utilizeze brandul cu acelaşi nume. "Începând cu luna ianuarie, Fly Taxi ar trebui să nu mai folosească autoturisme branduite cu marca Rodell, potrivit înţelegerii contractuale", a mai adăugat Vasile Ştefănescu.

Noua lege a taximetriei atacă monopolul de pe Henri Coandă

Pentru că nu poate denunţa contractul cu Fly Taxi privind exclusivitatea curselor pentru Aeroportul Otopeni, noul proiect de lege va acorda dreptul Ministerului Transporturilor de a organiza noi licitaţii pentru toate aeroporturile din ţară.

Astfel, se va ajunge ca piaţa cea mai bănoasă, cea a celui mai mare aeroport din ţară, să fie liberalizată controlat odată cu apariţia legală a noilor jucători. Potrivit propunerilor legislative, administraţiile aeroportuare urmează să stabilească nivelul tarifului aplicat de transportator de la aeroport până la oraşul deservit de acesta, iar cel mai mic tarif ofertat va deveni tarif unic obligatoriu pentru toţi transportatorii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite