Familia Pinault vrea brandul Puma pentru 5,3 miliarde euro
0Grupul PPR, condus de miliardarul francez, a oferit 330 de euro pe o acţiune a companiei Grupul controlat de familia miliardarului francez François Pinault, Pinault-Printemps-Redoute
Grupul PPR, condus de miliardarul francez, a oferit 330 de euro pe o acţiune a companiei
Grupul controlat de familia miliardarului francez François Pinault, Pinault-Printemps-Redoute (PPR), a cumpărat 27% din acţiunile producătorului de articole sport Puma. Acum, magnatul francez plănuieşte achiziţionarea întregului pachet de acţiuni pentru suma de 5,3 miliarde de euro (7,1 miliarde de dolari).
Compania ce deţine brandul de lux Gucci, PPR, a cumpărat pachetul de 25% din acţiunile Puma de la miliardarii germani Guenter şi Daniela Hertz, moştenitori ai imperiului Tchibo Coffee, cărora le-a oferit 330 de euro pe acţiune. PPR a promis că toţi ceilalţi acţionari vor primi acelaşi preţ pe acţiune ca şi familia Hertz. Noua achiziţie a retailerului de lux va ajuta compania să-şi extindă aria vânzărilor în afara Franţei.
Într-un comunicat emis de PPR se precizează că operaţiunea de cumpărare a întregii companii Puma va fi finanţată în proporţie de 100% printr-un împrumut bancar. Suma oferită de grupul francez a fost cu 5% mai mare decât valoarea atinsă de acţiunile Puma la închiderea şedinţei de tranzacţionare săptămâna trecută, la bursa de la Frankfurt.
După anunţul vânzării celor 27% din companie, preţul acţiunilor Puma au crescut până la suma-record de 340,25 de euro, ridicând valoarea grupului la 5,9 miliarde de euro. Zvonurile legate de o posibilă preluare a companiei Puma existau de ceva vreme în piaţă, iar mulţi analişti considerau producătorul de articole sport mult prea mic pentru a mai putea face faţă rivalilor săi Nike şi Adidas. Mai ales că în ultimii ani profitul grupului nu a fost tocmai mulţumitor.
Designerul McQueen creează pentru Puma
Conducerea companiei germane Puma s-a arătat încântată de intenţia retailerului francez PPR de a lansa o ofertă de achiziţie a producătorului de echipamente sportive şi a declarat că va recomanda propunerea acţionarilor. Puma şi rivalul său Adidas sunt companii fondate de doi fraţi, spre sfârşitul anilor 1940. În urma unor neînţelegeri legate de strategia pe care compania lor urma să o adopte, cei doi fraţi, Adolf şi Rudolf Dassler, au pus bazele a două firme separate.
Primul dintre ei şi-a denumit compania printr-o combinaţie între nume şi prenume, iar cel de-al doilea a ales logoul ce reprezenta o pisică sălbatică. Ambele companii au sediul central în sudul Germaniei, la 200 de kilometri de Munchen, în Herzogenaurach. Preşedintele PPR, François Henri Pinault, a afirmat că achiziţia Puma reprezintă o piatră de temelie pentru strategia grupului şi dezvoltarea viitoare. François Henri este fiul miliardarului François Pinault, a cărui avere este estimată de revista "Forbes" la 14,5 miliarde de dolari. Cele două companii au colaborat indirect în trecut prin intermediul directorului de creaţie al Grupului Gucci, designerul Alexander McQueen, care a creat o linie de încălţăminte sport pentru Puma.
Profitul producătorului german a scăzut cu 7,9%
Vânzările Puma au crescut cu peste 33%, în 2006, comparativ cu anul anterior, până la 2,37 miliarde de euro, dar profitul net al grupului s-a diminuat cu 7,9%, la 263,2 milioane de euro. Grupul numără 7.800 de angajaţi, iar PPR are o forţă de muncă de peste 78.000 de angajaţi şi vânzări anuale de 17,9 miliarde de euro. "Boardul de conducere şi echipa de management ale Puma sunt convinşi că PPR, unul dintre cei mai mari retaileri de lux din lume, vor fi un partener perfect pentru Puma. Ambele companii au un background european şi se complementează ideal", a declarat directorul executiv al Puma, Jochen Zeitz, citat de "The Guardian".
Puma are potenţial de extindere a activităţilor din China şi Coreea înainte de Jocurile Olimpice de la Beijing din 2008, conform companiei de cercetare de piaţă Merrill Lynch & Co. Undeva între 15 şi 20 de procente din vânzările Puma sunt realizate în China. Cu toate acestea, producătorul german de articole sport este cu mult în urma rivalilor săi Adidas şi Nike. Înţelegerea dintre PPR şi Puma va fi pecetluită în luna iulie, iar reprezentanţii retailerului francez afirmă că tranzacţia va avea un impact pozitiv asupra vânzărilor grupului.