Fabryo îşi curăţă portofoliul

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Compania a încheiat anul 2009 cu o creştere a cotei de piaţă pe segmentul retail, ajungând la 20,3%
Compania a încheiat anul 2009 cu o creştere a cotei de piaţă pe segmentul retail, ajungând la 20,3%

În ultimii doi ani compania a renunţat la 620 de produse care nu erau din gama soluţiilor decorative. Concentrarea pe un singur segment de business a dus la un mai bun control al costurilor şi, implicit, la o mai bună poziţionare în piaţă


Ultimele dintre produsele pe care Fabryo Corporation le va elimina din producţie sunt cele cu care Daniel Guzu, fondatorul acestui business, a testat piaţa, respectiv vopselele auto şi soluţiile antigel. Vânzările de pe această categorie s-au diminuat cu 50% anul trecut, anulând posibilitatea unor creşteri. Compania a raportat o diminuare cu 7% a cifrei de afaceri în 2009 în condiţiile în care vânzările de produse decorative au crescut cu 4%. „Vânzările de antigel ne-au tras mult înapoi. Nu am vrut să eliminăm total acest produs din listă. Îl lăsăm să moară singur. Acum e delistat şi producem la vrac doar dacă sunt comenzi”, declară Aliz Kosza, director general executiv Fabryo Corporation. Produsele la care s-a renunţat asigurau aproximativ 20% din vânzări. Acum, mărcile care nu mai au legătură cu principalul obiect de activitate al societăţii mai au doar o pondere de 5% din business. Pe lângă raţionalizarea portofoliului un element pe care a mizat compania a fost marketingul agresiv şi creşterea productivităţii. Ultimul element a înregistrat anul trecut un plus de 14% ca urmare a unor investiţii de aproximativ 350.000 de euro în linii de asamblare.

Avans al cotei de piaţă

Compania a încheiat anul 2009 cu o creştere a cotei de piaţă pe segmentul retail, ajungând la 20,3% conform studiilor MEMRB (companie care realizează rapoarte în privinţa vânzărilor pe segmentul de retail), de la 14,7% în urmă cu numai un an. Vânzările nete ale companiei pe produsele decorative au crescut pe fondul unei pieţe în scădere cu peste 20%. Fabryo Corporation realizează produse exclusiv pentru piaţa locală şi nu produce mărci private pentru alte companii. Fabryo şi-a întărit astfel poziţia în piaţa de retail, poziţionându-şi cele două mărci principale, Savana şi Innenweiss, în topul mărcilor ca notorietate şi volum de vânzări. Astfel, compania a devenit lider în ceea ce priveşte vânzările de vopsele în centre de retail. Până la sfârşitul acestui an Fabryo îşi propune o majorare a cotei de piaţă până la 24%. „Consumul nu se opreşte, ci se diminuează. Pe mine ca firmă mă interesează să fiu eu cel care oferă acolo unde se consumă”, declară Kosza. Compania a trecut anul trecut şi pe profit ca urmare a măsurilor adoptate. În 2010 vor fi continuate investiţiile, în primele luni fiind deja achiziţionate maşini de colorat de aproximativ un milion de euro. Urmează a fi lansate şnoi produse şi deschise noi showroomuri în funcţie de solicitări.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite