Extinderea, pariul distribuitorilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Extinderea, pariul distribuitorilor
Extinderea, pariul distribuitorilor

Toţi marii furnizori de materiale de construcţii au înregistrat, pe timp de criză, creşteri ale vânzărilor de peste 20%. Estimările pentru acest an prevăd stagnări ale cifrelor de afaceri. Aceasta nu va afecta, însă, politica de extindere a companiilor, care au alocat bugete serioase în acest scop.

Arabesque, liderul acestei pieţe, nu a ratat anul trecut decât cu puţin targetul de creştere. Compania a raportat vânzări cu 22,2% mai mari decât în anul precedent, faţă de 25% cât îşi propuseseră la începutul anului trecut. 

Practic, au vândut cu 100 de milioane de euro mai mult, ajungând la un nivel de 550 de milioane de euro. Acest rezultat s-a datorat extinderii, dar şi freneziei din prima parte a anului în ceea ce priveşte achiziţia de materiale de construcţii. Ambient îşi stabilise drept target un avans de 20% până la 240 milioane de euro, mizând pe cartea aceleiaşi extinderi.

Dedeman a crescut cu 35%, însă au bifat un nivel similar de vânzări, de 250 de milioane de euro. Faţă de estimările de la începutul anului au evoluat într-un ritm de două ori mai rapid. Şi aici, s-a făcut resimţit efectul lansării de noi magazine.

Arabesque, centre noi în patru oraşe

Compania Dedeman este decisă ca în 2009 să nu rateze nici un prilej în drumul său spre cucerire teritorială. Evoluţia pozitivă de anul trecut a avut la bază extinderea suprafeţei de vânzare cu 17.500 metri pătraţi  prin deschiderea de două noi mari magazine la Constanţa şi Botoşani. În prima jumătate a acestui an, vor fi finalizate lucrările la alte trei magazine în  Bucureşti, Buzău şi Iaşi.

„Până la finele acestui an, vom deschide un al patrulea magazin Dedeman, ajungând astfel la 16 uintăţi. Am demarat demersuri pentru autorizarea lucrărilor de construire pentru alte opt locaţii, în oraşe în care avem achiziţionate terenuri. Decizia de demarare a lucrarilor va fi influenţată de evoluţia economiei”, spun reprezentanţii companiei. În prezent, reţeaua Dedeman are 12 magazine, strategia de extindere vizand 30 locaţii până în 2015. Ambient avea deja anul trecut o reţea de 15 centre comerciale, 7 magazine, 4 depozite logistice. Compania este prezentă în 25 de judeţe din ţară. 

Arabesque nu face deloc rabat de la planul investiţional. „Compania va finaliza investiţiile începute în 2008 în extinderea teritorială, în valoare totală de 60 milioane de euro şi va deschide centre comerciale noi la Piteşti, Baia Mare şi Oradea”, declară Florina Necula, director de marketing. Filialele inaugurate în 2008 au fost la Iaşi şi Craiova, în urma unor investitii totale de 17 milioane de euro.

În capitală a fost finalizat un al treilea centru pe Autostrada Soarelui care a presupus investiţii de 12 milioane de euro. Şi pe nişe, politica este similară. Proges, distribuitor de pardoseli calde, şi-a extins reţeaua cu 20 de noi magazine şi a ajuns la afaceri de 100 de milioane de euro. Anul acesta vizează Republica Moldova şi alte două mari magazine în Târgu Mureş şi Bacău.

2009, an strategic

Chiar dacă vor deschide noi magazine în acest an, companiile din sectorul distribuţie nu ţintesc vânzări superioare celor precedente. „Pentru 2009 Arabesque a luat măsuri pentru adaptarea la noile condiţii ale pieţei, iar costurile vor fi corelate cu noua realitate economică. Este foarte dificilă stabilirea un buget pentru 2009 întrucât piaţa este foarte imprevizibilă, depinzând de o serie de factori externi”, spune Necula.

Pentru 2009, Dedeman doreste menţinerea nivelului de anul trecut, având în vedere scăderea consumului de materiale de construcţii şi precum şi creşterea competiţiei.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite