Exporturile au urcat cifra de afaceri a Arctic la peste 190 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pe o piaţă a electrocasnicelor evaluată la aproximativ 106 milioane de euro, cifra de afaceri a companiei Arctic a atins, la finele anului trecut, valoarea de 194 milioane de euro, cu 30% mai

Pe o piaţă a electrocasnicelor evaluată la aproximativ 106 milioane de euro, cifra de afaceri a companiei Arctic a atins, la finele anului trecut, valoarea de 194 milioane de euro, cu 30% mai mult decât în 2005. Arctic este lider pe piaţa de electrocasnice, cu o cotă de piaţă de 31,7%.

O parte importantă a acestei creşteri este reprezentată de exporturi, în condiţiile în care 70% din producţia de frigidere de la Găeşti este destinată exporturilor în 35 de ţări, principalele ţări fiind Turcia, Franţa, Marea Britanie, Germania Polonia, Spania, Serbia, Austria etc. Volumul total al vânzărilor pe piaţa externă a atins 741.000 de unităţi, în creştere cu peste 60% faţă de 2005. Evoluţia a fost determinată de dezvoltarea companiei pe plan extern prin penetrarea în 2006 unor noi pieţe de desfacere, în speţă Italia, Finlanda, Estonia, dar şi ţări din Orientul Mijlociu şi Africa.

65% din producţie ajunge în ţările europene

"Am exportat 741.000 de produse în peste 35 de ţări în 2006, comparativ cu anul precedent, când exporturile s-au situat la circa 456.000 de unităţi. Europa rămâne în continuare o zonă importantă pentru comercializarea aparatelor frigorifice produse la Găeşti, 65% din acestea plecând către ţări din Uniunea Europeană", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, directorul general al companiei Arctic SA, Ugur Kayali. Exporturile sunt, de altfel, baza de creştere şi pentru anul în curs. "Obiectivul nostru pentru anul în curs vizează păstrarea creşterii cifrei de afaceri pe baza exporturilor, principala preocupare fiind creşterea productivităţii", spune Kayali.

Arctic domină piaţa pe segmentul frigidere

Trendul crescător de pe pieţele externe a fost menţinut şi pe piaţa locală, deşi piaţa a înregistrat un uşor recul. Vânzările Arctic din ţara noastră sunt susţinute de segmentul aparatelor frigorifice, dintre cele 700.000 de unităţi comercializate pe piaţa internă, 300.000 fiind frigidere. Creşterea înregistrată în 2006 s-a resimţit şi în cota de piaţă deţinută de Arctic. "Cota de piaţă a atins un procent de 31,7%, procent care reprezintă o creştere de peste 3%, comparativ cu anul 2005", spune Monica Iavorschi, director de marketing şi vânzări în cadrul companiei. În opinia sa, este de aşteptat ca piaţa de electrocasnice să crească în acest an cu 3-5%. Pe categorii de produse, Arctic domină segmentul de frigidere cu o cotă de piaţă de 45,2% şi deţine o cotă de piaţă de 18,8% pe segmentul aragaze, respectiv 20,6% pe cel de maşini de spălat. În 2006, investiţiile Arctic în fabrica de la Găeşti s-au cifrat la 10,3 milioane de euro, valoare ce va fi menţinută şi în acest an. Capacitatea de producţie în 2006 a crescut, de la 900.000 de unităţi pe an în 2005, la 1.075.000 de unităţi. Arctic face parte din grupul Arcelik, al treilea producător european de aparatură electrocasnică. Anul trecut, Arcelik a avut o cifră de afaceri de 3,9 miliarde de euro şi un volum al vânzărilor de peste 10 milioane de unităţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite