Evoluţii diferite pentru companiile din piaţa de comerţ cu electronice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacă Altex a anunţat o cifră de afaceri în creştere cu 40% faţă de 2006, Flamingo şi-a revizuit în scădere rezultatele financiare . După un an 2006 nefast pentru piaţa autohtonă de

Dacă Altex a anunţat o cifră de afaceri în creştere cu 40% faţă de 2006, Flamingo şi-a revizuit în scădere rezultatele financiare .

După un an 2006 nefast pentru piaţa autohtonă de electronice şi electrocasnice şi, implicit, pentru companiile direct implicate, 2007 se anunţă unul mai prolific. Cel puţin aşa susţin reprezentanţii companiei Altex, care, după un an fiscal 2006 încheiat cu mult sub previziunile făcute, anunţă rezultate pozitive pentru sfârşitul anului în curs. La baza acestor estimări stau eforturile de restructurare a business-ului făcute anul trecut.

Primul semestru al anului în curs a adus liderului de piaţă afaceri de 112 milioane de euro, valoare fără TVA, în creştere cu 25% faţă de perioada similară a anului trecut, urmând ca în cea de-a doua parte a anului să reintre pe profit. "Creşterea cifrei de afaceri globală este dublată de evoluţia cifrei de afaceri store by store, ce a ajuns la nivelul celei din 2005, an în care Altex înregistra cele mai mari vânzări din istoria sa", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Adrian Urdă, chief operating officer.

Marja operaţională a crescut, de asemenea, cu peste 10%, comparativ cu primul semestru al anului trecut. În plus, estimările pentru sfârşitul anului în curs arată o cifră de afaceri de peste 300 milioane de euro, ceea ce ar însemna o creştere de aproximativ 40% faţă de sfârşitul anului 2006. "Evoluţia indicatorilor din prima parte a anului, precum şi rezultatele excelente obţinute în lunile iulie-august prefigurează un an 2007 profitabil, de redresare şi creştere.

Astfel, pentru întregul an 2007, Altex estimează o cifră de afaceri de peste 300 milioane de euro şi un indice de profitabilitate de circa 2%", a precizat preşedintele companiei, Dan Ostahie. Mai mult decât atât, pentru anul 2008, reprezentanţii companiei estimează întărirea statului de lider şi vizează o cifră de afaceri de peste 350 milioane de euro şi o cotă de piaţă de 26%. Ţinta anunţată de Ostahie pentru anul în curs pare una destul de ambiţioasă şi chiar realizabilă, susţine domnia sa.

Dacă analizăm însă cifrele anunţate, ne întrebăm dacă nu cumva Altex cade în aceeaşi capcană de anul trecut? Rezultate estimative pozitive, urmate la sfârşit de an de o tăcere, în spatele căreia se ascunde o cifră de afaceri cu mult sub cea anunţată la mijlocul anului.

La un calcul sumar, reiese că valoarea anunţată de Altex ar putea fi cu mult supraevaluată. Pentru a-şi atinge ţinta, cifra de afaceri a companiei în cel de-al doilea semestru ar trebui să fie de două ori mai mare decât cea din prima parte a anului. Analiza indicatorilor are la bază şi lunile de vară, perioadă în care vânzările sporesc pe seama banilor veniţi de la românii de peste graniţă, dar şi luna decembrie, însă chiar şi aşa pronosticul pare foarte optimist.

Flamingo şi-a revizuit previziunile în scădere

Anunţul privind creşterile înregistrate de Altex contrastează însă cu cele venite din partea companiei Flamingo, care şi-a redus estimările privind vânzările din acest an cu 5-6% faţă de nivelul bugetat, de 175 milioane de euro. Şi asta, după ce în primul semestru al acestui an a raportat o cifră de afaceri în scădere cu 3,1%, la 67,95 milioane de euro. Pierderile companiei s-au redus la 4,83 milioane de euro, de la 5,2 milioane de euro, în prima jumătate a anului 2006.

"Ne concentrăm pe consolidarea afacerii. Renunţăm la unele afaceri. Vrem să ne concentrăm pe aspectele majore. Am reuşit să îmbunătăţim semnificativ în primul semestru controlul costurilor şi structura stocurilor", susţine preşedintele Flamingo, Jiri Rizek.

Flamingo International deţine 13 unităţi Flanco World şi 79 Flanco, specializate în comerţul cu produse electronice şi electrocasnice, precum şi reţeaua Flamingo Computers, specializată în comerţul cu produse IT&C, ce cuprinde 48 de unităţi. Până la sfârşitul anului în curs, reţeaua Flanco World urmează să se extindă cu încă 7 noi unităţi.

Vânzare şi expansiune, amânate

Lipsa forţei financiare a avut repercusiuni negative şi asupra proiectelor pe care oficialii Altex le trâmbiţau chiar şi anul trecut: vânzarea unui pachet minoritar de acţiuni, precum şi extinderea la vecinii bulgari. Ambele planuri au fost îngheţate. "Sperăm ca în 2008 să putem deschide operaţiunile în Bulgaria. Până acum nu a fost posibil, din cauza rezultatelor din România", a precizat Ostahie.

Amânarea extinderii peste graniţă ar putea însemna însă o acoperire a pieţei bulgare de către alţi jucători din domeniu. În plus, Altex nu exclude o posibilă listare la Bursă în 2009. Planurile pentru perioada următoare au în vedere dezvoltarea pe partea de e-commerce, unde investiţiile se vor cifra la 400.000 de euro. Mai mult decât atât, investiţiile totale preconizate până la finele anului se ridică la 15 milioane de euro. Această sumă este alocată pentru inaugurarea a încă patru magazine Altex Mega Store şi alte patru Media Galaxy, dar şi a altor cinci locaţii Altex Digital.

Ne concentrăm pe consolidarea afacerii. Am reuşit să îmbunătăţim semnificativ în primul semestru controlul costurilor şi structura stocurilor.
Jiri Rizek
preşedintele Flaming

Evoluţia indicatorilor din prima
parte a anului, precum şi rezultatele obţinute în iulie-august prefigurează un an 2007 profitabil, de redresare şi creştere
Dan Ostahie
preşedintele Altex

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite