1.000 €, un metru pătrat de perete din sticlă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pereţii de sticlă şi sistemele glisante conferă locuinţei un spaţiu mai generos şi un plus de eleganţă. Nu oricine şi le poate însă permite. Folosirea unor astfel de soluţii presupune

Pereţii de sticlă şi sistemele glisante conferă locuinţei un spaţiu mai generos şi un plus de eleganţă. Nu oricine şi le poate însă permite. Folosirea unor astfel de soluţii presupune costuri de până la 1.000 de euro pe metru pătrat, spune Gabriel Stan, general manager New Wall. Ele atrag în special persoanele cu un buget consistent.

„Din punct de vedere tehnic, pereţii mobili glisanţi se pot instala în locuinţe, aducând un plus substanţial de funcţionalitate spaţiului. Cum însă mecanismele telescopice şi de glisare sunt aceleaşi indiferent de înălţimea peretelui, cu cât dimensiunile acestuia sunt mai mici, cu atât preţul creşte”, afirmă Constantin Vălcu, director executiv Geo Com International.

Un perete mobil glisant fonoizolant instalat într-o locuinţă cu o înălţime de până la 280 centimetri, alcătuit din panouri de un metru lăţime, costă peste 2.000 de euro, preţ fără TVA, pe metru liniar de lungime. Un astfel de perete trebuie finisat cu materiale corespunzătoare unei locuinţe. Această valoare poate varia în plus sau în minus, în funcţie de nivelul izolaţiei acustice.

Produse pentru clasa medie

Un perete similar cu panouri din sticlă are un preţ de aproximativ 2.600 de euro. Un perete cu glisare verticală instalat într-o locuinţă costă între 4.500 şi 6.000 de euro fără TVA. Sistemele de partiţie din sticlă glisante sunt cele mai utilizate. O importanţă similară au, însă, şi uşile batante din sticlă, utilizate în special pentru terase şi verande.

Acestea conferă un aspect modernist locuinţei. Modelele sunt foarte variate. “Cei care îşi permit aceste soluţii sunt cel puţin din clasa de mijloc a societăţii. Materialele scumpe şi prelucrarea pe măsură se reflectă direct în preţul final pe care beneficiarul trebuie să-l plătească”, declară Gabriel Stan. Feroneria şi designul produselor din sticlă sunt factori care influenţează valoarea produselor, ajun­gân-du-se la preţuri duble şi triple, în funcţie de finisaje.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite