Noua Dacia Logan se vinde la preţuri vechi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cel mai ieftin model facelift costă 6.400 de euro, cu TVA Perioada de aşteptare pentru varianta restilizată a Loganului este de 30 de zile, susţin dealerii Dacia. De astăzi, noul

Cel mai ieftin model facelift costă 6.400 de euro, cu TVA

Perioada de aşteptare pentru varianta restilizată a Loganului este de 30 de zile, susţin dealerii Dacia.

De astăzi, noul Logan poate fi comandat, însă în magazinele dealerilor va ajunge cel mai devreme săptămâna viitoare. Vechea generaţie de Logan încă mai există pe stocuri.

Unii dealerii Dacia oferă reduceri de 500 de euro pentru cei care mai vor vechiul model, însă, numai pentru variantele dotate cu aer condiţionat. Câţiva concesionari contactaţi de redacţia ziarului nostru au declarat că majoritatea modelelor aflate pe stoc sunt dotate cu propulsoare diesel.

Chiar dacă preţurile sunt identice cu cele din vechea generaţie, la nivel de dotări Logan facelift introduce ca noutate în domeniul siguranţei sistemul de asistenţă la frânarea de urgenţă (ABU). De asemenea, faceliftul are coloana de direcţie ajustabilă pe înălţime, iar oglinzile retrovizoare laterale au fost preluate de la Logan MCV, fiind de dimensiuni mult mai mari.

Facelift apropiat de Sandero

Faceliftul modelului Logan Sedan aduce mici modificări de ordin estetic maşinii la nivelul capotei motorului, farurilor, stopurilor şi barelor de protecţie. De asemenea, actuala versiune are interiorul uşor modificat pentru un aspect mai modern.

Automobilul are o perioadă de garanţie de trei ani sau 100.000 de kilometri. Logan s-a vândut în cei patru ani de la lansare în peste un milion de exemplare la nivel mondial, sub mărcile Dacia şi Renault.

Anul trecut, România a fost cea mai mare piaţă pentru Logan, cu peste 100.000 de unităţi livrate, urmată de Rusia, aproximativ 68.000 de maşini, şi Franţa, peste 32.000 de automobile.

Capacitate de 350.000 de unităţi pe an

Grupul Renault va investi 300 milioane de euro până în anul 2009, la uzina din Piteşti pentru creşterea capacităţii de producţie şi pentru activităţile de cercetare şi dezvoltare a modelului Logan. Capacitatea de producţie a Dacia la Mioveni va fi în 2008 de 350.000 de unităţi pe an, urmând ca în 2009 să ajungă la 400.000 de unităţi pe an.

Dacia a raportat pentru 2007 un profit net de 442,34 milioane de lei (132,54 milioane de euro), în urcare cu 17,2% faţă de exerciţiul financiar anterior, la o cifră de afaceri de 6,93 miliarde de lei (2,07 miliarde de euro), mai mare cu 24,8%.

Dacia mizează pe creşterea exporturilor

Directorul general Dacia, Francois Fourmont, a declarat că aşteaptă ca anul viitor compania să comercializeze circa 100.000-110.000 de unităţi pe plan local, nivel similar celui de anul trecut, însă aşteaptă o uşoară creştere la export.

În ceea ce priveşte producţia la nivelul anului 2009, Fourmont a spus că se va situa în jurul valorii de 350.000-400.000 pe an, aproximativ două treimi din aceasta mergând la export.

În opinia oficialului Dacia, vânzările pe pieţele externe vor depinde în primul rând de capacitatea de producţie a uzinei, în timp ce pe piaţa autohtonă vor fi influenţate de reacţia potenţialilor clienţi la noile reglementări şi taxe pentru vehiculele de ocazie, din import.

Taxa auto nu va influenţa vânzările

În perioada imediat următoare, Fourmont nu se aşteaptă însă ca vânzările Dacia pe piaţa locală să fie afectate de taxa de poluare, care înlocuieşte de la 1 iulie vechea taxă auto, în condiţiile în care producătorul a reuşit să menţină preţurile neschimbate la noul Logan restilizat, chiar dacă acesta are multe îmbunătăţiri tehnice şi estetice.

El a explicat că sporul de productivitate, competitivitatea gamei Logan şi contractele cu furnizorii au permis Dacia să menţină preţurile, chiar dacă Renault a anunţat majorări cu 1,5 procente pentru modelele sale. ArcelorMittal, cel mai mare grup siderurgic la nivel global, intenţionează să majoreze preţurile pentru produsele din oţel destinate industriei auto cu 60% în acest an, pentru a evita o scumpire puternică, bruscă, în 2009.

Potrivit lui Fourmont, pentru ca Dacia să facă economii, Logan facelift a preluat mai multe elemente de la Sandero.

Cele două modele, cele mai noi din gama Dacia, vor fi produse într-o cadenţă zilnică de 800-1.000 de unităţi, iar vânzările pe piaţa autohtonă vor fi de 300-350 de unităţi zilnic. Fourmont a spus că Dacia se aşteaptă ca Logan facelift să fie în continuare vârful de lance al programului companiei.

Vrem să comercializăm aproximativ 100.000-110.000 de unităţi, în 2009 pe piaţa românească, pragul putând fi uşor depăşit. Cea mai importantă creştere va fi la export
Francois Fourmont, director general Automobile Dacia

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite