Cunoaşterea pieţei, esenţială pentru succesul unei mici afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Specialiştii spun că un asemenea tip de business devine profitabil după o perioadă de aproximativ trei ani

Majoritatea angajaţilor îşi doresc să pornească o afacere, însă nu toţi reuşesc să ducă la bun sfârşit acest demers. Un sondaj realizat de Gallup Organization la nivel internaţional în rândul a peste 600 de întreprinzători scoate în evidenţă principalele probleme cu care se confruntă cei care vor să înceapă un business de acest fel.

Potrivit studiului Gallup Small Business Poll, micii întreprinzători reclamă insuficienţa fondurilor pentru reuşita afacerii lor.

Mai mult de jumătate din managerii care conduc afaceri de mici dimensiuni (53%) care au participat la sondaj declară că le-ar fi fost mult mai uşor dacă ar fi pornit afacerea cu mai mulţi bani.

Studiul arată că întreprinzătorii care au început asemenea afaceri au avut la dispoziţie fonduri iniţiale de circa 25.000 de dolari, jumătate din ei dispunând de numai 10.000 de dolari sau chiar mai puţin. Potrivit sondajului Gallup, 38% din manageri spun că în primul an volumul afacerii a fost mai bun decât se aşteptau, 35% recunosc că a fost aşa cum se aşteptau, iar 25% din ei au avut rezultate mai scăzute decât se aşteptau.

Această situaţie este împărtăşită şi de managerul companiei Zenit Real Estate, Costin Spînu, care a început un business în sectorul serviciilor de intermediere imobiliară, în anul 2003. El a povestit pentru "Adevărul" cum a pornit la drum cu o investiţie iniţială de 10.000 de euro şi 3-4 angajaţi, iar în prezent rulează anual afaceri de 500.000 de euro.

Spînu a explicat că evoluţia cifrei de afaceri a companiei s-a încadrat în parametrii prognozaţi şi nu a întâmpinat probleme majore în primul an de funcţionare, întrucât a avut cunoştinţe solide în domeniu imobiliar. El spune că o condiţie primordială pentru reuşita unei afaceri mici o reprezintă cunoaşterea domeniului în care urmează să activezi.

Trei manageri din patru au folosit rezervele personale

Managerii participanţi la sondaj au declarat că, în medie, durează mai mult de trei ani pentru ca firmele care sunt la început să devină profitabile, ceea ce este o mare provocare, atunci când începi cu fonduri mici. Aproape trei din patru manageri spun că au folosit rezervele personale, cel puţin în parte, pentru a porni afacerea.

A doua sursă de finanţare menţionată de managerii afacerilor mici chestionaţi a fost un împrumut sau o linie de credit de la instituţii financiare.

Astfel, sondajul evidenţiază că 37% din persoanele intervievate au împrumutat bani pentru a începe propria afacere, 24% au luat bani de la prieteni sau familie, 21% au utilizat cărţi de credit, 14% au avut un partener de afaceri, iar 12% au folosit fonduri din afaceri anterioare.

Forţa de muncă, una dintre cheltuielile neaşteptat de mari

În ce priveşte cheltuielile neprevăzute, managerii au indicat că cele mai neaşteptate dintre acestea au implicat costurile privind forţa de muncă, urmate de costuri de producţie sau servicii şi de costuri neaşteptate privind marketingul şi promovarea.

Pe de altă parte, managerii au fost nemulţumiţi de propriul nivel de cunoştinţe despre domeniul lor, precum şi de cunoştinţele generale de management, contabilitate şi drept comercial.

Lecţii învăţate de oamenii de afaceri care au început un business de mici dimensiuni:

- este bine să dispui de fonduri mai mari atunci când porneşti a afacere de mici dimensiuni
- 50% din manageri ar solicita serviciile unei companii de consultanţă în management
- trei din 10 manageri consideră că ar fi trebuit să se concentreze mai mult pe activităţile privind serviciul clienţi şi mai puţin pe activităţile colaterale
- unu din 10 manageri susţine că ar fi fost mai bine să pornească la drum cu mai mulţi angajaţi
- unu din cinci manageri consideră că trebuia să analizeze cu mai multă atenţie concurenţa şi să îşi aleagă o locaţie mai bună

Sursa: Gallup Small Business Pol

Click pe imagine pentru versiunea marita.

O treime din manageri au întocmit un plan de afaceri

Studiul Gallup mai arată că numai 30% din managerii chestionaţi au întocmit un plan de afaceri atunci când au pornit businessul lor, iar dintre aceştia doar doi din trei manageri au urmat îndeaproape planul. Deşi unul din cinci antreprenori a declarat că nu a cunoscut domeniul atunci când a pornit propria afacere, totuşi a avut, în medie, o experienţă de 10 ani în sfera organizaţiilor mici. "A fi mic întreprinzător îţi aduce multe satisfacţii. Drept dovadă, 83% din iniţiatorii micilor afaceri au afirmat că ar face acelaşi lucru. Iar trei din patru spun că a avea propria afacere este mult mai rentabil din punct de vedere financiar decât să lucreze ca angajat în acelaşi domeniu", se mai arată în studiul citat

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite