Criza mondială loveşte şi în mallurile româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Problemele de finanţare ale investitorilor duc la încetinirea apariţiilor de noi spaţii comerciale După proiectele actuale, piaţa românească de spaţii comerciale va fi

Problemele de finanţare ale investitorilor duc la încetinirea apariţiilor de noi spaţii comerciale

După proiectele actuale, piaţa românească de spaţii comerciale va fi "suprasaturată" în cinci ani. Analiştii austrieci în imobiliare consideră însă că, în acest moment, scenariul este nerealist

Piaţa de retail din România nu va ajunge la saturaţie în viitorul apropiat, având în vedere dificultăţile cu care se confruntă investitorii în obţinerea finanţării pentru finalizarea tuturor centrelor comerciale anunţate, estimează dezvoltatorul austriac Sparkassen Immobilien.

"România are mult de recuperat în ceea ce priveşte spaţiile comerciale, iar în situaţia în care toate proiectele anunţate vor fi finalizate, piaţa va fi suprasaturată în cinci ani.

Având în vedere însă constrângerile legate de lichidităţi cu care se confruntă mulţi investitori, acest scenariu este oarecum nerealist, mai ales că obţinerea finanţării proiectelor depinde de obicei de contractele de preînchiriere încheiate", se arată într-un raport al diviziei de investiţii imobiliare a grupului austriac Erste Bank.

În România au fost anunţate până acum peste 90 de proiecte de centre comerciale în Bucureşti şi în principalele oraşe din ţară.

Noua ţintă: oraşele din "eşalonul doi"

Reprezentanţii Sparkassen Immobilien, dezvoltatorul centrului comercial Sun Plaza din Bucureşti, apreciază că, pe termen lung, în România vor avea succes doar proiectele construite în amplasamente foarte bune. În opinia lor, preţurile pentru toate tipurile de proprietăţi sunt mari şi stabile, iar proiectele finalizate sunt ocupate integral.

"Investiţiile în proiecte de retail se concentrează din ce în ce mai mult în oraşele din eşalonul doi, cu populaţie numeroasă şi cu o infrastructură comercială aproape inexistentă. În aceste amplasamente, randamentele sunt chiar mai mari decât în cele din primul val", se menţionează în raport.

Totodată, în raport se arată că din cauza boomului de pe piaţa construcţiilor din România şi Bulgaria, este foarte dificilă găsirea unor firme de construcţii "profesioniste şi cu bună reputaţie" disponibile. Austriecii au intrat pe piaţa românească în anul 2006, prin achiziţia hotelului Novotel Bucureşti.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite