Creşteri anuale de miliarde de euro pentru marii comercianţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vânzările principalelor grupuri de retail din România au crescut anul trecut cu 44%, la 6,9 miliarde de euro, a declarat ieri directorul de marketing al Carrefour, Andreea Mihai, citând un

Vânzările principalelor grupuri de retail din România au crescut anul trecut cu 44%, la 6,9 miliarde de euro, a declarat ieri directorul de marketing al Carrefour, Andreea Mihai, citând un studiu al firmei de cercetare Planet Retail.

Astfel, cifra de afaceri a reţelelor de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, precum şi vânzările magazinelor din benzinării s-au situat anul trecut la 6,9 miliarde de euro, în creştere de la 4,77 miliarde de euro în 2006, conform studiului. Cele mai mari vânzări au fost obţinute de lanţurile de magazine Metro (1,892 miliarde de euro), Selgros (947 milioane de euro), Carrefour (866 milioane de euro), Kaufland (580 milioane de euro) şi Cora (576 milioane de euro).

Comerţul modern a avut anul trecut o pondere de 39% în totalul vânzărilor de retail din România şi va ajunge la 50% din totalul pieţei în 2010 - arată un alt studiu recent al firmei de cercetare GfK. De asemenea, un studiu Roland Berger arată că România ocupa, la nivelul anului 2006, locul al doilea în Europa în funcţie de vânzările pe metru pătrat, cu 10.200 de euro.

Pe prima poziţie se situa Franţa, cu vânzări anuale de 13.200 euro pe metru pătrat, în urma României fiind Spania, cu 7.100 euro pe metru pătrat, şi Rusia, cu 5.600 euro. În România, principalele reţele de retail controlează 74 de hipermarketuri, 88 de supermarketuri, 152 de magazine de discount şi 40 de unităţi cash&carry, conform ultimelor raportări, din iunie 2008.

Cele mai populare formate sunt hipermarketurile şi supermarketurile, care deţine fiecare 15% din totalul vânzărilor, urmate de magazinele de discount şi unităţile cash&carry, cu o pondere de 5%, respectiv 4% din piaţa de retail.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite