Cosmote se transformă în brand românesc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La mai bine de un an de la lansare, compania renunţă la imaginea grecească în speranţa că va atrage mai mulţi clienţi După un an şi jumătate de prezenţă pe piaţa românească a

La mai bine de un an de la lansare, compania renunţă la imaginea grecească în speranţa că va atrage mai mulţi clienţi

După un an şi jumătate de prezenţă pe piaţa românească a telefoniei mobile, Cosmote optează pentru schimbare. Rebranding la nivel de poziţionare şi un nou slogan sunt principalele elemente din noua fază în care intră compania. Pentru susţinerea acestei noi strategii, bugetul de publicitate pentru anul în curs a crescut cu 20% faţă de cel de anul trecut. Conform datelor Alfa Cont, bugetul Rate Card pe 2006 pentru Cosmote a fost de 50 milioane euro.

Momentul schimbării a fost ales în urma efectuării unei analize de piaţă care a arătat că este timpul potrivit pentru a trece la nivelul următor, în condiţiile în care promovarea pe segmentul telefoniei mobile devine tot mai agresivă. "Cosmote este în top 10 advertiseri pe piaţa din România şi ne vom menţine strategia agresivă de comunicare pe care am avut-o până în prezent", a declarat, pentru "Adevărul", Costas Kapetanopoulos, director de marketing şi comunicare în cadrul Cosmote.

Cosmote se apropie mai mult de specificul românesc

"Cosmote este pe piaţă de un an şi jumătate şi s-a lansat cu sloganul <> , pentru că în acel moment această afirmaţie era reprezentativă pentru companie. Prin trecerea la <> , Cosmote doreşte să crească valorile care definesc brandul, un brand care vorbeşte despre ambiţiile românilor, le exprimă sentimentele", spune Kapetanopoulos. Potrivit acestuia, brandul Cosmote trebuie dus mai departe, la următorul nivel, iar consumatorii se vor putea identifica mult mai uşor cu noul slogan. După ce în primă fază Cosmote a urmărit fidelizarea unui anumit segment de public, în speţă adolescenţii, acum se trece la o nouă etapă, prin care se încearcă alăturarea brandului cu toate perioadele vieţii. Inspirată din viaţa de zi cu zi a românilor, noua campanie de imagine urmăreşte să întărească legătura emoţională cu aceştia şi să poziţioneze marca Cosmote drept un partener în toate momentele vieţii. "Nouă imagine bazată pe sloganul <> înseamnă că dorim să fim aproape de clienţii noştri, indiferent dacă fac parte din segmentul individual sau corporate", precizează Kapetanopoulos. În opinia sa, diferenţa dintre Cosmote şi ceilalţi operatori rezidă în faptul că aceştia din urmă "se distanţează de clientul final printr-o comunicare aspiraţională şi importată din afară.

"Acest lucru ne diferenţiază şi este ceea ce a dat rezultate încă de la început, contribuind la construirea unei baze de 2 milioane de clienţi în numai un an şi jumătate de prezenţă pe piaţă", spune Costas Kapetanopoulos.

Rebrading pentru un an de zile

Noua campanie de imagine şi repoziţionare a fost realizată ţinând seama de particularităţile consumatorului român. Un rol important însă în acest proces l-au avut şi poziţionările celorlalţi operatori din piaţă, care au început să fie tot mai prezenţi atât pe partea de tv, cât şi pe outdoor. Campania Cosmote beneficiază în prezent de un spot tv, print şi outdoor, urmând să fie menţinută pe parcursul unui an şi dezvoltată prin alte canale, precum BTL. "Campania de lansare a noului slogan este una extrem de elaborată, iar lansarea a fost planificată în ultimele şase luni de zile", spune directorul de marketing şi comunicare din cadrul Cosmote.

Telefonia mobilă, lider al investiţiilor în promovare

Telefonia mobilă a ocupat anul trecut poziţia de lider, în ceea ce priveşte sumele investite pentru promovarea media. Comparativ, prima parte a anului în curs a adus o intensificare a spoturilor publicitare din domeniu, campaniile de promovare şi fidelizare a clienţilor deja existenţi fiind tot mai agresive. De departe, cei mai prezenţi advertiseri din domeniu sunt Vodafone, Orange şi Cosmote, urmaţi de Zapp, Romtelecom şi UPC. Lansarea oficială a Vodafone în România rămâne cu siguranţă un punct de referinţă în industrie, în condiţiile în care prima pagină a mai multor ziare naţionale a fost înroşită de printuri cu dimensiuni considerabile.

Cosmote este în top 10 advertiseri pe piaţa din România şi ne vom menţine strategia agresivă de comunicare pe care am avut-o până în prezent
Costas Kapetanopoulos
director de marketing şi comunicare în cadrul Cosmote

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite