Cosmeticele şi cremele româneşti câştigă teren

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Brandurile autohtone Farmec şi Elmiplant se află în topul cremelor preferate ale româncelor. Deprecierea leului în faţa euro a lovit până şi în buzunarele femeilor care au început să fie mai atente la preţuri atunci când îşi cumpără produsele cosmetice.

Chiar dacă magazinele şi farmaciile abundă de produse pentru îngrijirea tenului scumpe şi renumite la nivel internaţional, româncele preferă produsele autohtone. Dovada vine din faptul că Farmec este lider detaşat din punct de vedere al vânzărilor de cremă de faţă. Din urmă vin Garnier, Beiesdorf, L’Oreal şi producătorul român Elmi Prodfarm.

Cumulat, primii cinci competitori de pe segmentul produselor pentru îngrijirea tenului deţin peste 73% din volumul vânzărilor de astfel de produse şi aproape 70% din valoarea acestora, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă MEMRB.

”Produsele româneşti sunt mai ieftine şi presiunea pe bugetul familiei este mare din cauza creşterii cursului de schimb. Consumatorul din clasa medie din România se orientează în decizia de achiziţie după discounturi şi preţuri mici. Mult şi ieftin”, ne-a explicat Monica Tatoiu, directorul general al Oriflame România.

Produsele româneşti, convenabile la preţ

Unul dintre motivele pentru care femeile din România preferă produsele autohtone este că acestea au un raport calitate-preţ foarte convenabil, potrivit datelor primite de la producători. „Produsele Elmiplant şi Bioten (produse de Elmi Prodfarm, n.red.) sunt apreciate şi au ajuns în acest top datorită raportului calitate-preţ foarte bun”, ne-a declarat Andreea Cremenescu, directorul de marketing al Elmi Prodfarm. 

Când vine vorba de criteriile în funcţie de care îşi aleg româncele cremele de faţă, primul factor în luarea deciziei este tipul de ten. Potrivit Monicăi Tatoiu, circa 75% dintre românce cumpără creme pentru ten mixt. Un alt criteriu de decizie foarte important este preţul.

“Româncele sunt interesate mai puţin de ingredienţi şi producător cât sunt interesate de oferte sau preţuri mici.O ofertă  poate genera creşteri faţă de numărul de unităţi vândute la preţ standard de  câteva zeci de ori”, consideră directorul general al Oriflame România.

Româncele cumpără creme din supermarket

Când vine vorba de unde îşi cumpără femeile din ţara noastră cremele de faţă, hipermarketurile şi supermarketurile sunt primele din acest punct de vedere. Astfel, în perioada noiembrie 2007- noiembrie 2008, 36,1%  (în volum, n.red.) din produsele pentru îngrijirea tenului au fost vândute în marile lanţuri de retail, în creştere cu aproape patru puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit MEMRB.

Din punct de vedere valoric, farmaciile deţin cea mai mare pondere, de peste 49%,  în vânzarea cremelor pentru faţă, informează acelaşi studiu. “Supermarketurile şi hipermarketurile sunt privite de consumatoare ca fiind accesibile, cu oferta variată, cu preţuri mai bune decât în farmacii”, este de părere Andreea Cremenescu.

Pe de altă parte, Monica Tatoiu consideră că achiziţionarea produselor din farmacii “generează încrederea consumatorului inteligent”.

Din nou criza….

Producătorii se aşteaptă ca vânzările de produse scumpe sau de nişă să mai scadă în viitorul apropiat ca urmare a crizei financiare care a cam subţiat buzunarele românilor.

“Consumatorii se înmulţesc dar valoarea achiziţiilor scade proporţional cu scăderea bugetelor familiilor. Româncele nu vor renunţa niciodată la potenţarea frumuseţii lor naturale”, a conchis Monica Tatoiu.

Piaţă în stagnare

Valoarea pieţei produselor cosmetice din România a valorat, anul trecut, între 600 şi 800 milioane de euro, potrivit datelor primite de la producători. Cremele de faţă au reprezentant circa 20% din valoarea pieţei de profil, potrivit datelor Oriflame România. Pentru anul în curs, estimările pieţei româneşti de cosmetice sunt diferite de la un producător la altul, care văd o evoluţie de maximum 5%.

Devotament

Cu toate că româncele sunt, de obicei, fidele cremelor pentru faţă, acelaşi lucru nu se întâmplă şi în cazul
demachiantelor. “Dacă găsesc o ofertă bună la lapte demachiant, schimbă produsul curent, însă când vine vorba de crema de faţă folosită, româncele sunt mai reticente”, este de părere Andreea Cremenescu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite