Consultanţii imobiliari la comun

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Consultanţii imobiliari la comun
Consultanţii imobiliari la comun

Platformele online aduc într-un singur loc toate ofertele agenţiilor. Acest tip de promovare este nou în România. Jucătorii din piaţă spun că sunt atraşi de idee, dar ezită să se înscrie deocamdată.

Replat este un sistem de listare multiplă, o idee comercială, aplicată de agenţii imobiliare din Statele Unite ale Americii. Acestea au fost primele care au intuit avantajul de a deţine un portofoliu comun de imobile, păstrând în acelaşi timp identitatea fiecărei agenţii în parte.

„Companiile imobiliare din România trebuie să-şi dezvolte capacităţile de percepţie ale unui mediu concurenţial dinamic, ale cărui caracteristici structurale esenţiale se vor raporta în primul rând la funcţionarea eficientă a pieţei imobiliare”, a declarat Gianina Crăciun, administrator şi membru fondator Replat România.

Pentru început, fiecare agenţie imobiliară ce se înscrie în acest program plăteşte 45 de euro lunar. Preţul poate ajunge până la 400 de euro pe lună.

Programul Replat a fost înfiinţat de un grup de agenţi imobiliari italieni, care funcţionează în Peninsulă de aproape cinci ani şi este utilizat şi în alte state europene. Acest program este considerat o investiţie pe termen lung, care poate aduce câştiguri importante în timp.

În trei luni, 20 de agenţii

„Cred că este momentul propice pentru România de a primi această platformă, pentru că jucătorii din această piaţă sunt acum mult mai atenţi la ceea ce fac şi vor o dezvoltare sustenabilă sau chiar numai supravieţuire. Până acum erau atenţi numai la faptul că fac bani, fără a fi atenţi şi la cum fac banii”, spune Maurizio Martino, membru fondator Replat Internaţional.

Potrivit acestuia, Replat Italia deţine în portofoliu aproximativ 2.000 de agenţii imobiliare, iar încasările din acest program de la începutul anului până în prezent au fost de aproape două milioane de euro. Replat funcţionează efectiv în România din luna iunie a acestui an şi a cooptat deocamdată aproximativ 20 de agenţii imobiliare.

„Până la sfârşitul acestui an avem un target de peste 100 de agenţii înscrise în platformă. Tariful va fi pentru început de 45 de euro pe lună, după care în timp, în câteva luni preţul să ajungă până la 100 de euro lunar”, spune Gianina Crăciun.

Din 2010, spune aceasta, Replat va începe extiderea şi în provincie, bifând oraşele mari, apoi şi localităţile mici şi mijlocii, pentru a crea o reţea naţională. „Cred că agenţiile ni se vor alătura. Când întregul program va fi finalizat, totul va fi foarte clar şi din punct de vedere tehnic”, explică administratorul Replat România.

Unul dintre potenţialii clienţi ai acestui nou program este agenţia imobiliară Euroest. „Încă nu ne-am hotărât dacă vom intra în colaborare cu cei de la Replat, deoarece platforma mi s-a părut greoaie deocamdată, însă reprezentanţii programului m-au asigurat că interfaţa se va îmbunătăţi odată cu finalizarea părţii tehnice. Desigur, ideea este una foarte bună, mai este de lucru doar la funcţionalitate”, spune Titel Folea, directorul de marketing al Euroest.

Programe similare, dar nepromovate

În România, mai există astfel de programe, aduse pe piaţa locală prin achiziţionarea licenţelor de către antreprenori români, dar care nu sunt promovate la nivel public. Un astfel de soft este ImobManager, un produs al Asisoft Media, care este utilizat în România de aproape doi ani, când piaţa se afla într-o dezvoltare continuă.

„ImobManager nu este doar un program, ci un pachet întreg de servicii pentru agenţiile imobiliare, pachet ce se dezvoltă în fiecare zi”, se arată pe site-ul platformei Asisoft Media. Potrivit reprezentanţilor ImobManager România, prin acest program, fiecare agenţie primeşte gratuit serviciul ImobManager Real Time. Acesta presupune actualizarea în timp real a anunţurilor particularilor publicate pe internet.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite