Construcţia hotelului Hilton din Oradea va costa 15 milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Construcţia hotelului Hilton din Oradea va costa 15 milioane de euro
Construcţia hotelului Hilton din Oradea va costa 15 milioane de euro

Cel de-al treilea hotel Hilton din România, care se construieşte în prezent la Oradea, va fi inaugurat în septembrie 2010, iar investiţia, aparţinând companiei Calipso, se ridică la circa 15 milioane de euro, a declarat, Rob Palleschi, director general la nivel global al Hilton Doubletree, unul din brandurile Hilton, citat de NewsIn.

"Hotelul este poziţionat "upscale", în standardizarea românească, putând avea atât patru, cât şi cinci stele, în funcţie de modul în care vor fi interpretate standardele Ministerului Turismului. Ea reprezintă un capitol nou important pentru colecţia brandului nostru, aflat în continuă dezvoltare în Europa de Est", susţineRob Palleschi.

Hotelul va avea 147 de camere, restaurant, bar, centru spa termal, piscină şi facilităţi pentru conferinţe pentru aproximativ 350 de persoane.

La rândul său, Sorin Ionescu, managing partner Fivestar Hospitality, compania de consultanţă care a reprezentat proprietarul în procesul de negociere şi care sprijină proiectul pe parcursul dezvoltării, a declarat că finanţarea necesară acestui proiect evaluat la 15 milioane euro vine din trei surse.

"Construcţia hotelului a început în toamna lui 2008. Zece milioane euro provin de la acţionari (SIF Banat-Crişana), iar restul până la 15 milioane euro vor veni din credite bancare şi surse proprii ale dezvoltatorului, Calipso SA", a precizat Sorin Ionescu.

Hilton Worldwide a anunţat semnarea unui contract de management cu Calipso SA, companie deţinută de SIF Banat-Crişana, în vederea deschiderii celui de-al treilea hotel Hilton din România şi totodată primul sub brandul Doubletree by Hilton.

Calipso, proprietarul şi dezvoltatorului hotelului Hilton din Oradea, este o societate pe acţiuni deţinută în proporţie de 91,57% de SIF Banat-Crişana. SIF Banat-Crişana este o societate de investiţii, constituită ca societate pe acţiuni în noiembrie 1996 şi listată la categoria I a Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Lanţul hotelier Hilton vrea să deschidă alte 25 de hoteluri în România, în următorii cinci ani, prin contract de management sau prin franciză, în oraşe precum Cluj, Timişoara, Braşov, Iaşi, Craiova şi Arad, a mai spus Rob Palleschi.

"Avem peste tot în lume o strategie de dezvoltare agresivă, nu doar în România. Purtăm discuţii în diferite stadii de negociere, cu mai mulţi dezvoltatori locali şi internaţionali, să deschidem în România încă 20-25 de hoteluri, sub toate brandurile Hilton. Fie prin contract de management, fie prin franciză", a precizat Rob Palleschi.

Acesta a adăugat că brandul Hilton ce va fi folosit în construcţia acestor hoteluri va fi stabilit în funcţie de puterea financiară a dezvoltatorului, de piaţă şi de locaţie. În mod tradiţional, aceste hoteluri vor avea patru sau cinci stele.

Bradurile administrate de Hilton au fost divizate la începutul acestui an în două categorii: divizia full-service, care cuprinde Hilton, Doubletree şi Embassy Suites, şi divizia focus- service, care include Hilton Garden Inn, Homewood Suites, Hampton şi Home2 Suites.

Hilton este unul dintre cele mai cunoscute lanţuri hoteliere din întreaga lume. În România, grupul este prezent prin cele două hoteluri, Athenee Palace Hilton, deschis în 1997 în Bucureşti, şi Hotelul Hilton din Sibiu, deschis prin franciză în iulie 2009.

Conrad Hilton a deschis primul său hotel în Cisco, Texas în 1919. În prezent, lanţul numără peste 3.400 de hoteluri în întreaga lume, cu peste 550.000 de camere în total.  

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite