Concedieri masive în industria auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dacia, Michelin România şi Elba ar putea disponibiliza, împreună, aproape 3.000 de angajaţi. Valul concedierilor se apropie şi de industria auto. Dacia decide în decembrie dacă prelungeşte contractele a 600 de angajaţi, iar muncitorii Michelin intră în şomaj tehnic.

Ca urmare a dificultăţilor financiare cauzate de cererea foarte slabă de pe piaţă, tot mai multe companii din industria auto românească recurg la disponibilizări.

La începutul lunii decembrie, Dacia va lua o hotărâre privind prelungirea contractelor de muncă a 600 de angajaţi pe o perioadă determinată, ale căror angajamente expiră la 31 decembrie 2008.

Tot în prima jumătate a lunii decembrie, angajaţii Michelin România vor intra în şomaj tehnic.

Pierdere de 4% din forţa de muncă a uzinei Dacia

Constructorul auto are în total 2.800 de angajaţi pe o perioadă determinată, dintre care 600 de contracte expiră la 31 decembrie 2008, adică aproape 4% din forţa de muncă a uzinei. 

La Automobile Dacia lucrează în prezent aproape 14.700 de oameni, incluzând şi persoanele care au contracte de muncă temporare.

Astfel, cei 2.800 de angajaţi pe o perioadă determinată reprezintă 19% din totalul de angajaţi ai constructorului. La sfârşitul anului trecut, Dacia avea în total 13.807 angajaţi.

Angajaţii Michelin România, în şomaj tehnic

Toţi angajaţii fabricilor Michelin din România vor intra în şomaj tehnic începând cu 12 decembrie. Cele două fabrici din Zalău, Silvania şi RomSteel Cord, vor concedia circa 1.600 de persoane.

Pe durata şomajului tehnic, muncitorii vor primi 75 la sută din salariul de bază. Silvania Zalău are aproximativ 1.300 de angajaţi. Uzina de la Zalău produce diverse tipuri de anvelope - de camion, industriale, destinate echipării stivuitoarelor, maşinilor şi utilajelor care lucrează în minele subterane.

Producţia uzinei este, în prezent, de peste 600.000 de anvelope pe an. Uzina RomSteel Cord, ce are circa 300 de angajaţi, furnizează uzinelor Grupului Michelin cordul metalic, una dintre cele mai importante componente ale carcasei anvelopei.

Zilnic, Michelin RomSteel Cord produce 10.000 de kilometri de cablu. Michelin mai are o unitate de producţie la Floreşti, Victoria, care numără aproximativ 1.850 de angajaţi.

Elba Timişoara: 400 de disponibilizări

Şi peste 35% din cei 1.130 de angajaţi ai Elba Timişoara au intrat în şomaj tehnic pentru două săptămâni, iar compania a decis să nu mai prelungească contractele de muncă temporare care expiră în decembrie. “Contractele de muncă cu perioadă determinată nu vor fi prelungite, cu unele excepţii, în cazul celor care sunt deosebit de buni profesional.

În cazul convenţiilor care expiră în decembrie, am decis să nu le prelungim, urmând ca pentru celelalte angajamente, care se încheie în lunile următoare, să decidem în funcţie de ce se mai întâmplă. Probabil că vom recurge la aceeaşi soluţie”, explică directorul de dezvoltare al Elba, Teodor Mermeze.

El a adăugat că Elba Timişoara nu a decis încă măsuri de disponibilizare a personalului, însă nu a exclus această variantă. Firma timişoreană avea contracte cu producătorul auto Dacia pentru furnizarea de echipamente de iluminat.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite