Companiile străine aprind competiţia pe piaţa mezelurilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-o industrie de peste 350 milioane de euro, dominată de producătorii autohtoni, îşi fac apariţia nemţii de la Reinert

Structura pieţei preparatelor din carne se va modifica în acest an, odată cu intrarea companiei germane Reinert, care ţinteşte una dintre primele cinci poziţii de pe piaţa mezelurilor. Aceasta este prima companie străină care a decis să demareze o investiţie greenfield în domeniul de procesare a cărnii.

Primii cinci jucători din industria mezelurilor deţin o cotă cumulată de piaţă de peste 40%, iar bătălia dintre companii se dă pe toate segmentele. Pe piaţa locală, CrisTim, Aldis, Caroli, Angst sau Campofrio duc o luptă care a ajuns uneori şi în instanţă (pentru salamul săsesc de exemplu). Consumul de mezeluri din România este de aproximativ 10 kilograme cap de locuitor. Totuşi, piaţa mezelurilor a crescut cu 30% în 2006 comparativ cu 2005, iar estimările de creştere pentru acest an sunt de 20%, conform unui studiu Nielsen România. Piaţa salamurilor este dominată de afaceri de familie, singurele companii multinaţionale prezente fiind Tabco-Campofrio şi Smithfield, care au cumpărat fabrici, respectiv active, de la stat.

Nemţii de la Reinert au ales să producă în România, în urma unei investiţii de peste 17 milioane de euro într-o fabrică de mezeluri la Feldioara. "Compania estimează pentru 2007 o producţie de cinci-şase mii de tone de mezeluri şi o cifră de afaceri de 17-20 milioane de euro pe piaţa locală", a spus directorul general al H&E România, Ovidiu Bocăniciu.Fabrica are 100 de angajaţi, iar până la sfârşitul anului 2007 numărul acestora va fi de 200. În 2007, compania va produce exclusiv pentru piaţa românească. Materia primă provine în mare parte din import, însă şi din România, în special ingrediente şi carne proaspătă. De asemenea, producătorul german ţineşte o cotă de piaţă de 8-10% până în 2009.

Milioane de euro, în promovarea brandurilor

Pentru a contracara avansul celor aflaţi mai de mult pe piaţa românească de profil, H&E Reinert va investi în acest an 2 milioane de euro pentru promovarea brandului. Campania vizează persoanele care iau decizia de cumpărare într-o familie.

Grupul german Reinert se situează pe locul trei în Germania şi în topul primelor 10 companii din Europa pe piaţa de profil. Colaborarea cu Whiteland le va asigura distribuţia naţională, piaţa românească fiind principalul focus al companiei. Aceştia vor fi prezenţi în proportie de 60% în retailul tradiţional şi 40% pe rafturile retailerilor internaţionali.

Extindere masivă a producătorilor de top

Dacă până acum investiţiile producătorilor din industria mezelurilor s-au concentrat pe modernizarea fabricilor în vederea alinierii la normele UE, anul acesta investiţiile sunt direcţionate către creşterea capacităţilor de producţie.

Pentru 2007, CrisTim vrea să investească 20 milioane de euro. Intenţiile companiei sunt de extindere a capacităţii de producţie şi dezvoltarea liniei de ambalare. De asemenea, tot în acest an, compania intenţionează să investească un milion de euro pentru modernizarea celor 12 magazine proprii.

Grupul de firme Angst, unul dintre cei mai importanţi jucători interni din industria cărnii, mizează pe afaceri de 60 milioane euro după deschiderea, în acesta an, a cel puţin nouă magazine în Bucureşti şi în ţară, în urma unei investiţii de circa cinci milioane de euro. Compania derulează în acest an şi o investiţie de aproape trei milioane euro, pentru deschiderea unei noi unităţi de producţie, la Buftea, cu activităţi tot în industria alimentară. Pentru 2007, societatea urmăreşte o creştere a cifrei de afaceri cu 25%.

Caroli, un alt producător important din piaţa mezelurilor, intenţionează, de asemenea, să-şi majoreze capacităţile de producţie de la Piteşti, investind 2 milioane de euro. Potrivit reprezentanţilor companiei, aceasta deţine 12% din piaţa de mezeluri şi estimează pentru 2007 o cifră de afaceri de 125 mil. euro, în creştere de 20-30%. Investiţiile în majorarea producţiei sunt o prioritate şi pentru Aldis Călăraşi. Compania a înregistrat în 2006 o cifră de afaceri de 75 mil. euro şi estimează menţinerea nivelului de creştere şi pentru 2007, pe fondul dezvoltării lanţurilor de retail.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite