Companiile nu cunosc beneficiile serviciilor de externalizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numeroase companii din întreaga lume nu pot cuantifica beneficiile pe care le aduc propriile contracte de externalizare. Potrivit unui sondaj realizat de compania de audit şi consultanţă

Numeroase companii din întreaga lume nu pot cuantifica beneficiile pe care le aduc propriile contracte de externalizare. Potrivit unui sondaj realizat de compania de audit şi consultanţă fiscală KPMG, circa 42% din contractele de externalizare nu sunt susţinute de un cadru oficial de evaluare a beneficiilor la nivel strategic.

Victor Kevehazi, senior partner în cadrul KPMG România, consideră că există oportunităţi semnificative ca organizaţiile să capitalizeze valoarea strategică a externalizării. "Din păcate, sondajul nostru arată că mult prea multe companii nu par să aibă implementate aceste procese, neputând să identifice cu acurateţe valoarea finală reală a contractelor de externalizare", spune Kevehazi. Studiul KPMG arată că, dintr-un număr total de 659 de companii intervievate, 79% din acestea nu cunosc cu precizie costul pe care îl implică procesul de selecţie a unui furnizor de servicii externalizate. "Mulţi repondenţi au afirmat că externalizarea le îmbunătăţeşte performanţele financiare, valoarea portofoliului şi competitivitatea, cu toate că o mare parte a contractelor de externalizare nu sunt monitorizate strategic. Există un paradox evident în situaţia de faţă", spune Aurelia Costache, IT Advisory Senior Manager în cadrul KPMG România. Peste 80% din contractele acoperite de sondaj se referă la externalizarea serviciilor IT, 17%, la externalizarea proceselor de afaceri şi 2%, la externalizarea proceselor de cercetare.

Externalizarea distribuţiei aduce economii considerabile

Faţă de celelalte state europene, România are însă probleme şi la capitolul externalizării serviciilor de logistică. Dacă ţările din regiune au ajuns la un grad de externalizare de 80%, la noi doar 20% din companii folosesc serviciile specializate de distribuţie. Robin Martens, directorul general al principalei companii de consultanţă în logistică din Olanda, Archicom Consultants & Engineers S.R.L., consideră că o îmbunătăţire a structurii de distribuţie, prin externalizarea acestor servicii către firme specializate, ar genera economii de peste 500 milioane de euro. "Experienţa unor ţări cu o poziţie geografică, dar şi cu o infrastructură logistică similară României - respectiv Spania sau Franţa - arată că aceste costuri pot fi diminuate cu până la 8%. Dacă luăm în calcul că procentul de 16% aferent costurilor logistice poate fi redus cu 8% prin externalizarea acestor servicii, rezultă că peste 500 milioane de euro pot fi economisiţi", a precizat, pentru Adevărul, Martens. România are în prezent cea mai ridicată rată de creştere a serviciilor de logistică, comparabilă, în opinia specialiştilor, cu cea înregistrată anii trecuţi în Polonia. Avansul este pus pe seama extinderii accentuate a marilor lanţuri de supermarketuri. Lanţurile de retail din România înregistrează anual o cifră de afaceri de aproximativ 7 miliarde de euro, din care un procent cuprins între 12%-16% reprezintă costurile de distribuţie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite